حمله نظامی ایران به آمریکا با تمام ابعاد و جزئیاتش به سرتیتر اصلی تمامی رسانه های شنیداری، دیداری و مکتوب دنیا تبدیل شده است. وب سایت دیلی میل درباره نوع و قدرت موشک های ایرانی گزارشی را منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۹۶
حیرت و ترس رسانه های بریتانیایی و آمریکایی از قدرت موشک های ایران (تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین ، مشخصات و قدرت تخریب این موشک ها هم اکنون به دقت مورد توجه رسانه های آمریکایی و بریتانیایی قرار گرفته و وحشتی عمومی را نزد آنها رقم زده است.

سایت دیلی میل انگلیس درباره مشخصات موشک هایی که امروز پایگاه های نظامی آمریکایی را مورد حمله قرار دادند نوشت: « موشک های بالستیک ایران به نام های «فاتح 110» و «قیام 1»که امروز پایگاه های نظامی آمریکا را مورد هدف قرار دادند می توانند کلاهک 500 لیتری را در برد بیش از 180 مایل حمل کنند.

پایگاه های نظامی آمریکا واقع در العین الاسد و اربیل عراق امروز مورد اصابت موشک های ایرانی قرار گرفتند.

دیلی میل در ادامه گزارش در رابطه با نوع موشک هایی که پایگاه های نظامی آمریکا را هدف گرفت مدعی شده که تصور می شود بیشتر از موشک فاتح 110 و یا همان Fateh-110 استفاده شده که یک موشک بالستیک با برد کوتاه است که می تواند 180 مایل یا 300 کیلومتر طی کند و بار تقریبی 500 لیتر داشته باشد.

دیلی میل در ادامه نیز نوشته است: « اما گزارش ها همچنین حاکی از استفاده از قیام 1 و یا همان Qiam-1 نیز است؛ یک موشک بالستیک با برد کوتاه که توسط ایران تولید شده و می تواند 500 مایل طی کند و دارای کلاهک های 750 لیتری است.

براساس گزارش ها ، بخش های مخزن سوخت موشک های بالستیک Qiam-1 در نزدیکی اربیل پیدا شده است.

دیلی میل در ادامه این گزارش آورده است:‌« به گفته منابع ایرانی ، این موشک بالستیک با برد کوتاه ژاز هر مکان قابل پرتاب است در حالی که دومی به طور خاص برای هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در خاورمیانه که «ایران را محاصره کرده اند» ساخته شده است. سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران در رابطه با موشک فاتح 110 گفته که این موشک صد در صد ساخت داخل ایران است و علاوه بر آن ویژگی هایی چون چابکی، خفا، تاکتیکی بودن و هدایت دقیق دارد».

دیلی میل می گوید که این دو موشک از استان های تبریز و کرمانشاه پرتاب شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ، جاناتان هافمن گفت: : «مشخص است که این موشک ها از ایران پرتاب شده اند.»

وی افزود که این حملات «حداقل دو پایگاه نظامی عراق» را در عین اسد و اربیل هدف قرار داده است.

هافمن گفت ایالات متحده "در حال ارزیابی روی خسارتهای نبرد اولیه است."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها