مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان این کشور)، از ورود یک کاروان نظامی جدید ترکیه به «ادلب» سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۹۱۶
ورود کاروان نظامی جدید ترکیه به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان این کشور)، از ورود یک کاروان نظامی جدید نیروهای ترکیه از گذرگاه «کفرلوسین» در مرزهای مشترک سوریه با «لواء اسکندرون» به شمال «إدلب» خبر داد.

لواء اسکندرون (هاتای در خاک ترکیه) در خلیج اسکندرون و در غرب و شمال غرب استان حلب و ادلب و شمال استان لاذقیه قرار دارد. فرانسه در زمانی که سوریه را اشغال کرده بود، آن را به ترکیه واگذار کرد و این کشور سال ۱۹۳۹ آن را به خود ملحق کرد و نام استان هاتای بر آن نهاد.

بر اساس این گزارش، این کاروان نظامی شامل چندین خودروی نظامی زرهی و خودروهای حامل کمک‌های لجستیک است که به سوی پست‌های دیده‌بانی مربوط به منطقه «کاهش تنش» در سوریه در حرکت است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه سه‌شنبه پیش (۱۰ دی)، درباره ادامه حضور نیروهای کشورش در شهر ادلب همزمان با عملیات نیروهای ارتش سوریه در این منطقه گفت: غیرقابل تصور است که ترکیه پست‌های دیدبانی خود در سوریه را ترک کند.

مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ۲۶ دسامبر گذشته نیز از ورود یک کاروان نظامی ترکیه به اراضی سوریه از طریق گذرگاه کفرلوسیت در شمال ادلب خبر داده بود.

این کاروان شامل دست‌کم ۸۵ خودروی نظامی بود که بخش از آنها به سوی یک منطقه ترکی در «العیس» واقع در جنوب حلب و بخشی دیگر به سوی «الراشدین» در حومه غربی حلب اعزام شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها