معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران گفت: شهروندان مراقب افراد جاعل باشند و هر مدرکی که به نظرشان مشکوک است را به پلیس گزارش دهند.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۲۲
متقاضیان صدور گذرنامه مراقب جاعلان باشند

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سرهنگ علی مرادی گفت: روز گذشته فردی برای پیگیری گذرنامه خود به معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی مراجعه که در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این فرد در سال ۱۳۹۱ با ارائه کارت معافیت جعلی گذرنامه دریافت کرده است، لذا گذرنامه وی ضبط و پرونده‌ای در همین خصوص تشکیل و به دادسرای ناحیه ۶ تهران ارسال شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از رویارویی با افسر پرونده به رغم اینکه در ابتدا منکر همه چیز بود مدعی بود، از جعلی بودن کارت پایان خدمت خود خبر ندارد که در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت که در سال ۹۱ با پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال پول نقد به یک جاعل اسناد دولتی، اقدام به دریافت کارت پایان خدمت کرده و در همان سال موفق شده گذرنامه خود را بگیرد.

وی تصریح کرد: متهم به جرم استفاده از کارت جعلی، به مرجع قضائی معرفی شد و تلاش برای شناسایی و دستگیری جاعل کارت مذکور ادامه دارد.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: تا سال ۹۴ دریافت کلیه مدارک برای اخذ گذرنامه به صورت دستی بوده و از آن تاریخ به بعد با تمهیداتی که اندیشیده شد، در راستای تفکیک اسناد جعلی از واقعی، این روال به صورت سیستمی انجام می‌پذیرد و متقاضیان برای تمدید و تعویض گذرنامه خود نیازمند تاییدیه سیستمی کارت پایان خدمت و معافیت از سازمان نظام وظیفه هستند.

وی اضافه کرد: شهروندان مراقب افراد جاعل باشند و هر گونه مدرکی که به نظرشان مشکوک است، را سریعا به پلیس گزارش داده چرا که پلیس با هماهنگی دستگاه قضائی با کلیه افرادی که از راه غیرقانونی و جعل مدارک هویتی مبادرت به تحصیل اسناد مسافرتی کنند برخورد می کند.

معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در پایان بیان کرد: مسافرت با گذرنامه جعلی علاوه بر اینکه در کشور مقصد پیگیرد قانونی دارد، موجب سیر مراحل قضائی در کشور ایران نیز می شود که در این مسیر، مسافران علاوه بر تحمل کردن خسارت‌های مادی، دچار آسیب‌های روحی و روانی خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها