به جز جاذبه های گردشگری طبیعی مانند جنگل ها و سایر مکان های تفریحی، موزه ها مکان هایی هستند که مورد توجه گردشگران قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۵۲
در موزه های ملی چه می گذرد

موزه ریزترین جزئیات هر تاریخ را به نمایش گذاشته و آن را به گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما به نقاط مختلف دنیا سفر می کنند، معرفی می نماید. در این مطلب بهترین موزه های موجود در پرطرفدارترین شهرهای گردشگری را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

گرجستان، سرزمینی با کهن ترین تاریخ

گرجستان، سرزمینی از سنگ ها، قلعه ها و صومعه های قرون وسطایی، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی می باشد و کشوری است که دوستداران فرهنگ و تاریخ، این احساس را که به گذشته منتقل شده اند در هنگام قدم زدن در دهکده ها و شهرها احساس می کنند. گرجستان موزه ای را در خود جای داده که این حس را عمیقا به گردشگران تور گرجستان نوروز 99 منتقل می کند.

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان در تفلیس واقع در خیابان معروف روستاولی با بیش از 3 هزار شی گرانبها یکی از جاذبه های توریستی دربین گردشگران محسوب می شود. در این موزه کتاب های قدیمی، آثار نفیس چوبی و شیشه ای ظروف فلزی با سبک های مختلف، فرش ها و پارچه های دست بافت ، قطعه کاشی های منقوش به طرح های اسلامی، شمشیر، سپر کلاه خود و ظروف شیشه ای و سنگی وجود دارد که بخشی از آنها مربوط به دوره قاجاریه و هخامنشی ایران است همچنین نقاشی های مربوط به هنرمندان ایرانی در معرض دید گردشگران تورهای نوروز 99 قراردارد. دلیل این است که بخش وسیعی از آثار هنری ایرانیان که مربوط به دوره هخامنشی است در این موزه قراردار این است که بر اساس عهدنامه ننگین گلستان ، منطقه قفقاز که شامل بخش وسیعی از گرجستان بود از ایران جدا و ضمیمه خاک روسیه شد. همچنین در این موزه مجموعه های نفیسی از آثار هنر قرون وسطی مسیحی ، شامل طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار گرانبهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی، روسیه و گرجستان به چشم می خورند که جذابیت آن را دوچندان کرده است.

باکو آذربایجان

پایتخت آذربایجان یک شهر قدیمی قرون وسطایی در دریای خزر را با کاخ های اروپایی قرن نوزدهم و خط افق فوق العاده مدرن ترکیب می کند. برای شناخت بهترین موزه آذربایجان و گذری چند دقیقه ای از پایتخت زیبای این کشور تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان

موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان بزرگترین موزه این کشور است که در شهر باکو واقع شده است. سرمایه دار معروفی به نام زین‌العابدین تقی‌یف در گذشته در این ساختمان زندگی می کرده است. این موزه از بخش‌های مختلفی از جمله تاریخ مدرن، مردم‌نگاری، گروه تاریخ باستان و قرون وسطای جمهوری آذربایجان، گردش علمی، آزمایشگاه برای بازسازی موزه، صندوق سکه‌شناسی (شامل مجموعه‌ای از یوگنی پاخوموف)، طراحی هنر و کتابخانه تشکیل شده است که بیش ۲ هزار نمایشگاه در آن برگزار می گردد. این موزه شامل 3 بخش می شود؛ بخش اول مربوط به دوران ماقبل تاریخ که شامل اشیای قرون وسطی از جمله اشیا نظامی به همراه استخوان‌های انسان و مقبره‌ها است. بخش دوم اموال شخصی افراد مشهور آذربایجان را در بر می گیرد و در بخش سوم نیز اموال خانواده‌ی تقی‌یف به نمایش در آمده است. این موزه گنجینه ای ارزشمند است که آثار و تمدن دوره های مختلف را برای گردشگران تور باکو نوروز 99 نمایش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها