هشت هزار و ۲۹۶ نفر به علت آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۲۵
آلودگی هوا نفس بیش از ۸ هزار ایرانی را به شماره انداخت

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا از ۲۸ آذر تا اول دی اظهار کرد: به دلیل بروز آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق هوا در شهر‌های تهران،اصفهان، مرکزی، البرز ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و قم تعداد ۸ هزار و ۲۹۶ نفر به اورژانس پیش‌بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد پنج هزار و ۱۸ نفر بیماران قلبی و سه هزار و ۲۷۸ نفر بیماران تنفسی بوده اند.

آمار مراجعه‌کنندگان به اورژانس بر اثر آلودگی هوا به تفکیک استان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تهران رکوددار مراجعات به اورژانس در روزهای آلوده است، ادامه داد: ۴ هزار و ۶۹۱ نفر در تهران به اورژانس پیش‌بیمارستانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۲ هزار ۷۹۴ نفر بیمار قلبی و یک هزار و ۸۹۷ بیمار تنفسی بوده اند.

خالدی افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به اورژانس پیش‌بیمارستانی به دلیل افزایش ذرات معلق هوا در استان اصفهان یک هزار و ۲۴۴، مرکزی ۳۴۱ نفر، البرز ۶۱۲ نفر، آذربایجان شرقی ۴۸۰، آذربایجان غربی ۶۳۸، قزوین ۲۳۷ و قم ۵۳ نفر است.

وی اظهار کرد: ارسال هشدار هواشناسی به مراکز مدیریت بحران دانشگاه های علوم پزشکی درگیر، اعلام آماده باش به مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در افزایش مراجعات بیماران تنفسی و قبلی، توصیه به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اورژانس در میادین و خیابان های اصلی شهرهای درگیر، رصد و پایش لحظه ای سایت های هواشناسی معتبر داخلی و خارجی، رصد و پایش لحظه ای شاخص های آلودگی هوا، کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران و سازمان محیط زیست کشور، رصد و پایش لحظه ای مراجعات تنفسی و قلبی با کمک سامانه MCMC از مهم‌ترین اقدامات اورژانس در روزهای آلوده است.

توصیه های اورژانس در روزهای آلوده

خالدی تاکید کرد: سازمان اورژانس کشور توصیه می‌کند افراد از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. از مصرف میوه و سبزی تازه غافل نشوند و از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا قبل از مصرف مواد غذایی حتما دست و صورت خود را به طور کامل با آب و صابون شست‌وشو دهند و پس از بازگشت به منزل دوش بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها