نمایندگان مجلس نحوه معرفی وزرا از سوی دولت را ابلاغ کردند.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۸۹
نحوه معرفی وزرا از سوی دولت مشخص شد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که از شورای نگهبان اعاده شده با اصلاح ماده ۳ موافقت کردند.

ماده ۳- ماده (۲۰۲) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۲۰۲- رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت ۲ هفته پس از انجام مراسم تحلیف یا سقوط دولت یا تغییر بیش از نیمی از وزرا از ابتدای شروع به کار دولت، ضمن تقدیم برنامه کلی، اسامی وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های را که دارای تجربه و تخصص مرتبط هستند به همراه شرح حال برنامه‌ها، سوابق و سمت‌های علمی و اجرایی و سایر امتیازات قابل استنداد به تسلیم کند. رئیس مجلس مکلف است نامه معرفی هیئت وزیران و ضمائم آن را در اولین جلسه علنی اعلام وصول و قرائت کند سپس معرفی نامه و مستندات را برای بررسی به کمیسیون یا کمیسیون‌های تخصصی مرتبط ارجاع دهد.

کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظفند پس از برسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق ان‌ها با استناد بالا دستی ظرف مدت ۱ هفته گزارش خود را به هیئت رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود. گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود.

همچنین در ماده ۲۰۲ عبارت بیش از نیمی از وزرا به عبارت نیمی از وزرا اصلاح می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها