پیامدهای آشوبی که در پی افزایش قیمت بنزین در کشور رخ داد بسیار تلخ بود و ضربه سختی به بدنه اجتماعی مردم حتی طرفداران انقلاب و اقشار متوسط به پایین جامعه زد.
کد خبر: ۱۲۴۳۰۱۶
بازسازی اعتماد عمومی

این دلخوری‌ها در حالی رخ داد که مسئولان می‌توانستند با اقدامات صحیح و منطقی جلوی بسیاری از خسارت‌ها را بگیرند.

به هر صورت در شرایط کنونی باید فکری به حال آسیب‌دیدگان و خسارت‌دیدگان کرد و پای صحبت‌ها و درد دل‌های مردم مظلوم نشست و کاری کرد که مشکلات آنها مرتفع شود. در حال حاضر به نظر می‌رسد که بازسازی اعتماد عمومی به دولت و نظام و بخش‌هایی که خدشه‌دار شد از جمله اولویت‌هاست.

رهبر معظم انقلاب با دستوری که برای ملاطف و دلجویی از آسیب دیدگان صادر کردند پیشگام این کار مهم بودند.

اقدامات دیگری نیز از سوی برخی چهره‌ها و شخصیت‌ها صورت گرفت مثل حضور آقای قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بین مردم ماهشهر و سفر آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به اهواز که بازتاب خوبی در پی داشت البته وظیفه اصلی در این زمینه متوجه دولت است و مسئولان دولتی باید برای دلجویی از مردم و حضور در میان آنها و شنیدن حرف‌‌ها و مسائل و مشکلاتشان زودتر از دیگر مقامات اقدام می‌کردند.

به هر صورت نباید این تصور پیش بیاید که عاملان و مجریان اصلی یک تصمیم، کاری را انجام می‌دهند که با تبعات همراه است و در پی آن بخش‌های دیگری از ارکان حکومت که از جایگاه اجرایی برخوردار نیستند برای حفظ انقلاب و اعتمادسازی مردم و دفاع از نظام و جبران خرابکاری‌ها پیشقدم می‌شوند.

اگر چنین رویه‌ای بدون اتخاذ اقدامی روشن از سوی مسئولان اجرایی باب شود ممکن است عادتی به صورت رسم همیشگی درآید که مدیران اجرایی تصمیمات اشتباه می‌گیرند و جبران آن را به گردن دیگران می‌اندازند.

معتقدم که دولت باید با مردم صداقت بیشتری داشته باشد و با بهره‌گیری از ابزارهای قانونی و حتی عذرخواهی بابت کوتاهی‌هایی که کرده زمینه جلب اعتماد عمومی را فراهم آورد. ‌

غلامرضا خواجه‌ سروی - کارشناس مسائل سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها