وزارت خارجه آمریکا به صادر کنندگان الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران هشدار داد که صادرات یا منتقل کردن این مواد به ایران می‌تواند آنها را مشمول تحریم‌ کند.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۶۹
هشدار وزارت خارجه آمریکا به صادرکنندگان الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه خود این محصولات را برای صنعت فولاد ایران بسیار حائز اهمیت و اساسی توصیف و تاکید کرده که تجارت آنها با ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

دراین بیانیه همچنین آمده است که دولت آمریکا برای ممانعت از دسترسی ایران به درآمد حاصل از بخش صنعت فولاد اقدامات جدی به کار گرفته است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، این بیانیه در ادامه هشدار می‌دهد: انتقال یا صادرات الکترود گرافیتی و کک نفتی به ایران خطر بزرگ تحریم‌های واشنگتن را برای نهادها و افراد به همراه دارد که نه فقط فروشندگان و صادرکنندگان این دو محصول را در بر می‌گیرد، بلکه اپراتورهای بنادر، کشتی‌ها و صاحبان آنها، شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های حمل و نقل را نیز شامل می‌شود.

دراین بیانیه علاوه‌ براین تاکید شده است که حتی اگر کاربر نهایی این دو محصول صنعت فولاد ایران هم نباشد، باز هم ریسک تحریم وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ با صدور فرمانی صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران را هدف تحریم‌های خود قرار داد.

کک نفتی یا همان Petcoke یکی از محصولات مجتمع های پالایش نفت محسوب می شود که در تولید فولاد کاربرد دارد و بسته به نوع کیفیت و شکل فیزیکی به نام های مختلفی شناخته می شود.

الکترود گرافیتی نیز یکی از مهم‌ترین موادی است که در تولید فولاد از آن استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها