تکرار در یک موضوع اصولا جذابیت و کشش آن را از بین می برد و هممچنین حساسیت را. تصور کنید یک فرد بی احترامی کند. بار اول، دوم و سوم خیلی مهم است اما وقتی با تکرر بی ادبی روبرو می شویم بسیاری از کنار آن بی خیال می گذرند.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۹۹
لمپنیسم خیلی وقت است که به فوتبال ایران نفوذ کرده! / خبرنگاران نشست های قلعه نویی را تحریم کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، در فوتبال ایران چه خبر است؟ ویلموتس فسخ کرده و به جای او برانکو می آید؟ استراماچونی از ایران رفت و یک دنیا جنجال به راه انداخت؟ وزارت ورزش خبر از انتشار قرارداد دقیق کلیه مربیان داخلی و خارجی کرده؟ امیر قلعه نویی باز هم به اصحاب رسانه بی احترامی کرده؟ این آخری از همه مهم تر است. این برای نخستین بار نیست که او در کنفرانس خبری خود حرف‎هایی به زبان می آورد که هیچ تناسب و ارتباطی با فوتبال ندارد. سرمربی سپاهان یک روز از بد بسته شدن نطفه برخی می گوید و یک روز هم برخی دیگر را مزدور قلم به دست خطاب می کند. یک روز از تراول بگیرها و ناهار بخوران حرف می زند و یک روز هم از این می گوید که دست های پشت پرده با او و تیم های تحت هدایتش چه کرده اند. نکته بسیار مهم دیگر این است که این مربی هرگز به کمیته اخلاق احضار نمی شود، اگر هم شود نمی رود، وقتی هم نرود کسی پیگیر این نیست که چرا به کمیته انضباطی نمی رود. امیر قلعه نویی چه فرقی با سایر مربیان ایران دارد که اینگونه بی احترامی هایش به زمین و زمان نادیده گرفته می شود؟ او تا چه زمانی اجازه بی احترامی به اصحاب رسانه را به خود می دهد؟

در اینباره امیرمسعود جهانگرد پیشکسوت فوتبال که خود یکی از فوتبال نویس های چند سال اخیر نیز به شمار می آید به جام جم آنلاین گفت: رفتارهای امیر قلعه‎نویی برگرفته از فرهنگ اوست. اگر نخستین باری که به خود اجازه داد در یک نشست خبری به دیگران بی احترامی کند جلوی او می ایستادیم دفعات بعدی به خود این اجازه را نمی داد که دیگران را با صفات آنچنان بدی خطاب کند که حتی نتوانیم آنها را به زبان بیاوریم.

جهانگرد عنوان کرد: همیشه گفته اند ادب از که آموختی، از بی ادبان. حالا ما می گوییم از مربیان فوتبال ادب می آموزیم. تا چه زمانی باید در رابطه با بی احترامی های فوتبالی ها به اصحاب رسانه مماشات به خرج بدهیم و حرفی نزنیم؟ ما که نباید خودمان را دچار خودسانسوری کنیم.

این چهره فعال فوتبال پیشکسوتان ایران در ادامه گفت: باید با فرهنگ سازی زمینه‎های لمپنیسم را در فوتبال ایران از بین ببریم. بخواهیم و نخواهیم و تکذیب کنیم یا نکنیم متاسفانه لمپن و لمپنیسم خیلی وقت است که به فوتبال ایران نفوذ کرده اند. بسیاری از رسانه ای ها دود چراغ خورده اند و جهت اعتلای فوتبال تلاش کرده اند و حالا این حقشان نیست که اینگونه با آنها رفتار شود.

جهانگرد تاکید کرد: برای جلوگیری از این بی احترامی ها باید یک همت جمعی در میان اصحاب رسانه وجود داشته باشد. من از تمام رسانه ای ها و تمامی خبرنگاران ورزشی درخواست می کنم تمامی نشست های خبری این آقا را تحریم کنند. مطمئن باشید این عمل جواب می دهد. حالا که کسی به فکر ما خبرنگاران نیست خودمان باید به فکر خودمان باشیم.

این روزنامه نگار که از اعضای فعال انجمن فوتبال پیشکسوتان نیز هست در خاتمه گفت: فرهنگ سازی در فوتبال ایران کاری سخت، هزینه بر و زمان بر است اما دست به دست هم دهیم تا آن را رقم بزنیم. همه چیز درست می شود. اطمینان داشته باشید با صبر و مبارزه با لمپنیسم می توانیم این فضای عاری از بی فرهنگی را رقم بزنیم و مستقیم و غیرمستقیم به فوتبالی ها یاد بدهیم چگونه با اصحاب رسانه رفتار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها