یکی از شایع‌ترین مشکلات با تغییر سبک زندگی به شیوه‌ی حاضر، عارضه‌ کمردرد است که اکثر افراد حداقل یک بار آن را تجربه کرده اند.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۹۲
ورزش منظم، درمان قطعی کمردرد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین اخبار منتشر شده از موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، شایع‌ترین علت ناتوانی در کار، عارضه‌ کمردرد است. پرتکرار‌ترین علت کمردرد، گرفتگی و اسپاسم عضلات است.

خبر خوب این که بدون انجام جراحی و یا درمان دارویی می‌توانید فقط با ورزش با این آسیب مبارزه کنید.

ورزش منظم، با کمک به تناسب اندام، فشار ناشی از اضافه وزن را کاهش می‌دهد، با افزایش انعطاف بدن، خشکی کمر را کم می‌کند و عضلات شکم و کمر را تقویت کرده تا بهتر از ستون فقرات محافظت کنند.

جراحان ارتوپدی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش در روز را توصیه می‌کنند و بعضی متخصصان معتقدند بهترین حالت ۱۵ دقیقه و سه بار در هفته است. البته بهتر است قبل از شروع با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

در نظر داشته باشید که حرکات کششی باید به آرامی و با تمرکز انجام شود. حرکات سریع و ناگهانی جدا ممنوع است. کشش عضلات تا جایی باشد که راحت هستید و درد ندارید، سپس این حالت متعادل را حدودا ۵ ثانیه حفظ کنید و دوباره به آرامی به نقطه‌ شروع بازگردید. تنفس عمیق را هم فراموش نکنید. بعد از کشش، مدت دو ثانیه به عضلات خود استراحت دهید و سپس کشش را تا ۵ بار ادامه دهید.

در ادامه دو تمرین کششی و تقویتی مناسب برای درد کمر را به شکل تصویری خواهید دید.

تمرین اول:

روی کمر دراز کشیده، زانو‌های خود را خم کنید، کف پا‌ها زمین و دست‌ها دو طرف بدن باشد، پا‌ها به اندازه‌ی عرض لگن باز و زانوان به هم نزدیک باشد.

ورزش منظم و اصولی، درمان قطعی کمردرد

تلاش کنید قسمت پایین کمر را به زمین نزدیک کنید، به طوری که گودی کمر صاف شود. با فشردن کمر و شکم به پایین، لگن کمی به سمت بالا می‌رود.

تمرین دوم:

این تمرین را در دو وضعیت می‌توانید انجام دهید:

وضعیت اول/ با یک پا

روی کمر دراز بکشید، پا‌های خود را خم کنید، یک پا روی زمین و دیگری را بلند کنید به طوری که شست پا به سمت بالا قرار داشته باشد.

با دستان خود پایی که بلند است را گرفته و به سمت سینه نزدیک کنید تا کشش را حس کنید.

این حالت را هم مدت ۵ ثانیه و برای هر کدام از پا‌های خود تکرار کنید.

وضعیت دوم/ با دو پا

همانند وضعیت اول، با همان شرایط قبلی، اما با هر دو پا این تمرین را ۵ بار و هر بار ۵ ثانیه تکرار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها