یک کارشناس هواشناسی گفت: از عصر جمعه و به ویژه شنبه شرایط جوی برای نیمه غربی کشور و ارتفاعات البرز برای کوهنوردی و طبیعت گردی نامساعد است.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۴۶
شرایط جوی ارتفاعات ایران برای کوهنوردی

به گزارش جام جم آنلاین، سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی کوهستان در گفتگو با ایسنا در باره وضعیت هوای کوهستان‌ها و شرایط صعود در هفته جاری بر اساس نقشه‌های سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز پنجشنبه ۱۴ آذر ماه سامانه بارشی و سرد از نواحی شمالی وارد کشور خواهد شد که عمده فعالیت آن مربوط به دامنه های شمالی البرز غربی و مرکزی، تالش، شمال استانهای اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی است.

او گفت: همچنین جمعه ۱۵ آذر موج بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود بنابراین برای ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، ارتفاعات تالش و البرز غربی، وزش باد شدید و بارش برف و باران و برای ارتفاعات خراسان شمالی و البرز بارش پراکنده برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: شنبه ۱۶ آذر موج بارشی در غرب کشور تقویت می شود بنابراین در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش سنگین و سیل آسا و برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی زاگرس، البرز، ارتفاعات غرب کشور، ارتفاعات شمال غرب و همچنین ارتفاعات استانهای البرز و تهران بارش برف و وزش باد شدید به همراه دارد.

نگاه درباره وضعیت آب و هوایی توچال گفت: به طور مشخص برای قله توچال طی روز پنجشنبه وزش باد شدید پیش بینی می شود و از ظهر جمعه شرایط برای بارش برف در توچال و مناطق کوهستانی شمال تهران مهیا خواهد بود.

نگاه اجمالی به وضعیت کوهستان‌ها در آخر هفته:

پنجشنبه چهاردهم آذر ماه:

قله های سبلان، علم کوه: وزش باد شدید و بارش برف

جمعه پانزدهم آذر ماه:

ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، ارتفاعات تالش و البرز غربی: وزش باد شدید و بارش برف و باران

ارتفاعات خراسان شمالی و البرز: بارش پراکنده برف و وزش باد شدید

شنبه شانزدهم آذرماه:

قله های اشترانکوه، علم کوه، سبلان، دماوند و سایر قلل مرتفع: بارش برف و کولاک

این کارشناس هواشناسی کوهستان همچنین گفت: به کوهنوردان توصیه می کنم که برنامه های صعود خود را براساس شرایط جوی مناطق مذکور تنظیم کنند و به طور مشخص از بعد از ظهر جمعه و به ویژه شنبه شرایط جوی برای نیمه غربی کشور و ارتفاعات البرز برای کوهنوردی و طبیعت گردی نامساعد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها