آخرین کار جدی‌ام در تلویزیون همکاری با «خندوانه» بود که همچنان هرجا می‌روم صحبتش هست و همه می‌خواهند بدانند چه زمانی فصل جدیدش ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۷۴
بهترین راه برای موفقیت

ذاتا فکر می‌کنم تلویزیون قابلیت دارد که باز هم برنامه‌های نو و مخاطب‌پسند برایش تولید شود و لازم هم نیست حتما از نمونه‌های موفق قبلی کپی کنیم.

مردم در همه ادوار نیاز به نشاط داشته‌اند و این نشاط اگر به صورت واقعی و با پرهیز از دروغگویی ایجاد شود یقین بدانید برنامه گل می‌کند. در ایجاد نشاط برای مخاطبان باید دور جلف‌بازی و هرز رفتن را بگیریم و به‌جایش از مولفه‌هایی بگوییم که در دل زندگی مردم جریان دارد.

سبک همه‌گیری که بعد از خندوانه رشد یافت یعنی این‌که مخاطب را به‌طور مستقیم همراه مجریان کنیم پیشتر هم در جنگ‌های تلویزیونی بود ولی خندوانه به شکل گسترده از این ویژگی استفاده کرد و باعث شد برنامه سازان بفهمند برای خنداندن مخاطب لازم نیست فقط برنامه‌های یک‌سویه تولید کنند.

خرسندم که میراث خندوانه رواج یافت و از عاقبت برنامه‌سازانی که همه هم و غم خود را بر کپی‌برداری می‌گذارند، می‌ترسم. هنوز، هم نویسنده توانا داریم و هم ایده‌پردازان متبحر، پس چرا برای تولید به سراغ اینها نمی‌رویم و فکر می‌کنیم با کپی‌کاری به مقصد می‌رسیم.

این‌که برنامه‌ای تولید شود که با نگاه طنازانه، ایرادهای برنامه‌های پیشین را محور کمدی کند ایرادی ندارد، ولی در این مسیر نباید به افراط بیفتیم و یک ایراد را آن قدر کش دهیم که به ابتذال بیفتد.

خودم بارها طرح‌هایی برای کار داشته‌ام و به‌رغم این‌که به تولید نرسیده‌اند آن قدر رویشان کار و ویرایش‌شان کرده‌ام که نگو و نپرس چون دلم می‌خواهد حتی اگر یک نفر آنها را بخواند لذت ببرد، چه برسد به این‌که بخواهد آنها را بسازد. این، بهترین راه است برای بالا رفتن ضریب موفقیت.

«فروشگاه» در آی‌فیلم

شبکه آی‌فیلم مجموعه دهه‌ هفتادی «فروشگاه» را برای مخاطبانش در افغانستان و تاجیکستان نمایش می‌دهد.

به‌گزارش جام‌جم با پایان‌یافتن پخش مجموعه «دبیرستان خضرا»، نمایش سریال فروشگاه از جمعه ۱۵ آذر آغاز می‌شود.

فروشگاه به نویسندگی و کارگردانی احمد بهبهانی در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ تهیه و از شبکه سه سیما پخش شد.داستان این مجموعه تلویزیونی، درباره افتتاح یک فروشگاه بزرگ و ماجراهای طنزآمیزی است که در آن رخ می‌دهد.

سریال فروشگاه هر روز ساعت 16 به‌وقت تهران، 17 به‌وقت کابل و 17و 30 دقیقه به‌وقت دوشنبه تاجیکستان از آی‌فیلم ۲ روی آنتن می‌رود.

بهروز بقایی - بازیگر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها