سخنگوی اورژانس از مسمومیت هزار و ۶۶۳ نفر با گاز مونوکسیدکربن از ابتدای پاییز تا روز جمعه هشتم آذر ماه در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۱۰
بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در کشور دچار گازگرفتگی شدند

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی خالدی روز شنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار داشت: از ابتدای پاییز تاکنون (از یکم مهر تا هشتم آذر) تعداد هزار و ۶۶۳ نفر به دلیل گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند؛ از این تعداد هزار و 197 نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به وسیله اورژانس ۱۱۵ انتقال یافته اند.

وی ادامه داد: بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن تعداد ۳۷۹ نفر به وسیله پرسنل فوریت‌های پزشکی در محل درمان شده‌اند. تاکنون ۸۷ نفر به دلیل بروز مسمومیت گاز CO در کشور فوت کرده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور تأکید کرد: طبق آمار ۳۶۹ نفر در تهران، ۱۴۳ نفر در فارس، ۱۲۸ در آذربایجان شرقی و ۱۸۵ نفر در استان خراسان رضوی دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده‌اند.

کدام استان بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد؟

خالدی گفت: بیشترین تعداد فوتی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مربوط به استان‌ اصفهان با ۱۱ نفر و آذربایجان شرقی ۱۰ نفر بوده است. همچنین ۹ نفر در استان فارس فوت کرده‌اند.

به گفته وی، تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با این گاز در استان هرمزگان صفر بوده است.

خالدی افزود: وسیله گرمایشی ایمن و استاندارد می‌تواند از بروز مسمومیت با گاز CO پیشگیری کند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه در استان تهران پنج نفر به دلیل بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده‌اند، توصیه کرد: هموطنان وسایل گرمایشی برای نصب وسایل گرمایشی از افراد کارشناس بهره بگیرند.

خالدی افزود: وسیله گرمایشی ایمن و استاندارد می‌تواند از بروز مسمومیت با گاز CO پیشگیری کند.

گاز مونوکسید کربن بی رنگ و بی بو بوده که بر اثر احتراق ناقص تولید می‌شود به طوری که بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق گازها به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) عامل مسمومیت با گاز CO می شود.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها