یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: با نوشیدن ترکیب زیره با چند گیاه دیگر شکمتان را لاغر و نفخ معده را درمان کنید.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹۵
دمنوشی برای آب کردن چربی شکمتان!

به گزارش جام جم آنلاین، داود حاج محمد خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زیره، سوغات کرمان است و در کتب قدیم به آن «کمون» گفته می‌شد؛ که زیره کرمانی، شاه زیره، زیره سیاه اسامی دیگر زیره است. این گیاه در منطقه مرکزی ایران یافت می‌شود به همین دلیل طبیعت گرم و خشک دارد.

وی افزود: پودر زیره برای درمان نفخ معده مفید است؛ افرای که به نفخ معده دچار می‌شوند می‌توانند پودر زیره را با کمی آب حل کرده و یا روی غذای خود بپاشند و میل کنند این روش ضد نفخ، باد شکن، مقوی و تسکین دهنده درد معده است. همچنین در دفع اخلاط غلیظ چسبیده به دیواره دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند.

حاج محمد خانی گفت: افرادی که می‌خواهند شکمشان را لاغر کنند از ترکیب گیاهان زیره، آویشن، رازیانه و زنیان به نسبت مساوی دمنوشی تهیه کنند و روزی دو فنجان میل کنند این دمنوش علاوه بر لاغری شکم برای کاهش بلغم گوارشی نیز مفید است.

وی تاکید کرد: بانوان درخارج از زمان عادت ماهیانه می‌توانند از ترکیب ۱۰ گرم زیره و ۱۰ گرم بابونه در یک لیتر آب دمنوشی تهیه کنند و روزانه یک یا دو فنجان از سه روز قبل از شروع عادت ماهیانه مصرف کنند. این دمنوش کمک فراوانی به کم شدن درد‌های دوران قاعدگی می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: تهیه پودر ترکیبی از گیاهان زیره سیاه، زنجبیل، دارچین و نصف مقدار آن تخم گشنیز به درمان باد‌های گوارشی کمک می‌کند؛ همچنین افرادی که دستگاه گوارشی مرطوب دارند می‌توانند روزانه دو یا سه قاشق چای خوری از این پودر را همراه غذا و یا به چای خود اضافه کنند.

محمد خانی تصریح کرد: بانوانی که به درد‌های رحمی حاصل از رطوبت غلیظ مبتلا هستند، می‌توانند ۴۰ گرم زیره را در ۳ لیتر آب جوشانده و پس از ولرم شدن آب به مدت بیست دقیقه در آن بنشینند. این کار باعث کاهش دردشان می‌شود.

وی تصریح کرد: در خون ریزی‌های حاصل از زخم افراد می‌توانند پودر نرم زیره را روی زخم بپاشند این کار باعث می‌شود که خون ریزی متوقف شود. همچنین در مورد زخم حاصل از گاز گرفتگی حیوانات وحشی توصیه می‌شود پودر زیره را با عسل مخلوط کرده و روزی دوبار روی زخم قرار دهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای کودکانی که به واسطه کم خونی به خوردن خاک و گچ تمایل دارند، می‌توان ۱۰ گرم زیره را تفت داده و با ۳۰ گرم عسل مخلوط کرده و صبح و عصر به کودکان دو تا سه سال اندازه یک نخود و به سنین بالاتر تا هشت سال اندازه یک حبه قند بدهید، البته در کم خونی شدید با مراجعه به پزشک متخصص درمان را پیش ببرید.

حاج محمد خانی این نکته در پایان گفت: افرادی که مزاج‌های خیلی گرم، فشارخون بالا، مشکلات ریوی و کلیه و افرادی که مشکلات حاد دارند این گیاه برایشان مضر است و از مصرف آن خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها