یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاه اسطوخودوس خواص بی‌نظیری دارد و بیماری‌های عصبی را می‌توان با آن درمان کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۹۲۴
دمنوش هایی برای درمان بیماری های عصبی

به گزارش جام جم آنلاین، داود حاج محمد خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خواص و طرز تهیه چند دمنوش که با گیاه اسطوخودوس است را معرفی کرد.

وی افزود: افرادی که زود عصبی می‌شوند برای درمان عصبانیت خود می توانند روزانه ۳۰ گرم اسطخودوس را در یک لیتر آب دم کرده و صبح و شب میل کنند. این دمنوش برای تقویت اعصاب، تقویت حافظه و رفع فراموشی مفید بوده و شادی آور است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: افرادی که به تشنج مبتلا هستند می توانند ۱۵ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم بو مادران و ۱۰ گرم باد رنج بویه را در یک لیتر آب جوشانده واستفاده کنند. این دمنوش برای درمان انواع تشنج‌ها و سستی اعضای بدن موثر است.

حاج محمدخانی گفت: بهترین درمان ترس استفاده از دمنوش ترکیبی ۲۰ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم سمبل الطیب، ۱۰ گرم بادرنجبویه و یک لیتر آب است؛ افراد این ترکیب را پس از ده دقیقه جوشاندن میل کنند. این دمنوش برای از بین بردن ترس، دلهره، تپش قلب، و درمان خواب‌های ترسناک مفید است.

وی تصریح کرد: برای درمان درد‌های گوارشی افراد از جوشانده ترکیب اسطوخودوس، بومادران، افسنتین و آویشن به نسبت مساوی در یک لیتر آب استفاده کنند. مصرف این دمنوش برای درمان انگل‌های گوارشی، کمک به کاهش غلت کودکان در خواب و درد‌های گوارشی موثر است.

حاج محمدخانی بیان کرد: افرادی که با بیماری میگرن مواجه هستند می توانند ۱۰ گرم اسطوخودوس، ۱۰ گرم بادرنجبویه ۱۰ گرم مرزنجوش، ۱۰ گرم ناخنک را در یک لیتر آب جوشانده و روزی دو فنجان از این دمنوش را میل کنند. این دمنوش برای درمان انواع سردرها، به ویژه سردرد‌های میگرنی مفید است. این دمنشو برای افرادی که که به سردرد‌های ناشی از فشار خون مبتلا هستند مضر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: افرادی که دچار کولیت های عصبی هستند برای درمان آن ؛ ۵۰ گرم اسطخودوس را در یک لیتر آب دم کنند و روزانه دو فنجان میل کنند. این دمنوش کمک فراوانی به درمان کولیت های عصبی، ضرب خوردگی‌های سر و بند آمدن ادار شبانه کودکان با منشاء عصبی موثر عمل می‌کند.

وی گفت: حمام دارویی اسطوخودوس برای درمان نقرس مفید است؛ افراد می توانند ۲۰۰ گرم اسطوخودوس را در ۵ لیتر آب جوشانده و پس از غلیظ شدن آن را به آب وان حمام اضافه کنند. این حمام دارویی برای درمان نقرس، کوبیدگی و در رفتگی بدن و آرامش اعصاب مفید است.

حاج محمد خانی در پایان یادآوری کرد: افرادی که مشکلات ریوی دارند گیاه اسطوخودوس را با کتیرا و یا صمغ عربی میل کنند؛ همچنین گرم مزاجان این گیاه را همراه با سکنجبین میل نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها