دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

خودروهای هیبریدی، نخستین قربانیان افزایش قیمت بنزین / دولت همه چیز را به تحریم گره زده

«افزایش قیمت بنزین قطعا تاثیر خود را بر روی افزایش قیمت خودرو نشان خواهد داد». این را مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۸۸
خودروهای هیبریدی، نخستین قربانیان افزایش قیمت بنزین / دولت همه چیز را به تحریم گره زده

به گزارش جام جم آنلاین ، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید آزاد کردن واردات تا حد زیادی اثرات مخرب افزایش قیمت بنزین را جبران می کند.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت: ابتدا باید بگویم واردات خودرو بیش از یک سال و نیم است که ممنوع شده ولی به هر حال گرانی بنزین تاثیر خود را بر روی قیمت انواع خودرو خواهد گذاشت. این افزایش همین الان هم بر روی قیمت خودروهای وارداتی هم تاثیر گذاشته است، به خصوص بر روی قیمت خودروهای هیبریدی.

دادفر عنوان کرد: اتفاقی که الان افتاده این است که افزایش قیمت بنزین بر روی خودروهای هیبریدی تاثیر قابل توجهی داشته و قیمت آنها را بسیار بالاتر برده است. این خودروها به دلیل مصرف کم سوخت و بهینه سازی با این افزایش قیمت روبرو شده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: سوخت های بدون جایگزین یا همان منابع فسیلی بدون جایگزین فقط متعلق به امروز نیست و آیندگان هم از آن سهم دارند. اینکه ما روزی 80 میلیون لیتر بنزین مصرف داشته باشیم اصلا منصفانه نیست. این ظلم به آیندگان است. بارها در رابطه با این موضوع با دولت مذاکره کردیم.

این مقام مسئول بیان داشت: ما بر روی استفاده از خودروهای برقی، هیبریدی و کم مصرف تاکید داریم. باید حق انتخاب را برای مردم می گذاشتیم. بازار انحصاری خودرو داریم و بازار انحصاری سوخت هم پیدا کنیم. چرا سوخت لیتری سه هزار تومان را به یک اتومبیل با کیفیت نازل بزنیم؟ این انصاف نیست.

وی یادآور شد: واردات باید آزاد شود تا مردم اگر قرار است بنزین لیتری سه هزار تومانی بخرند آن را در باک اتومبیلی نریزند که اصلا ارزش ندارد و لایق بدترین سوخت بی کیفیت هم نیست. انتخاب باید با خودِ مردم باشد تا بتوانند خودرویی انتخاب کنند که کمترین میزان مصرف سوخت را داشته باشد تا حداقل قیمت بالای بنزین را جبران کند. با این روش هزینه ها هم کاهش پیدا می کند.

دادفر خاطرنشان کرد: دولت باید واردات خودروهای هیبرید را آزاد کند و سپس طرح گرانی بنزین را اجرا می کرد. در آن صورت بسیاری از مردم حداقل حق انتخاب داشتند. این اتفاق نیفتاد و گرفتاری به وجود آورد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: یکی از راه حل های التیام بخشیدن به ناراحتی های اخیر مردم آزادسازی انتخاب در داشتن یک خودروی به روز و کم مصرف است. به وجود آوردن این شرایط هیچ مشکلی ندارد. البته دولتمردان باید در این رابطه توضیح بدهند وگرنه ما چه مشکلی داریم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ما اکنون با مشکل تحریم روبرو هستیم که این بدان معناست که یک مشکل را در برابر هزاران آینه گذاشته ایم. به وجود آوردن حق انتخاب اتومبیل برای مردم اما مشکل و اتفاق عجیب و غریبی نیست.

وی تصریح کرد: تک تک مشاغل ما در ایران به اسم تحریم در حال از بین رفتن است و اعتبار بین‎المللی ما نیز مخدوش شده. همه چیز در حال از بین رفتن است. این تحریم نیست، خودتحریمی است. صاحبان سرمایه را از کشور فراری می دهیم در صورتی که می توانستیم با یک درایت همه آنها را حفظ کنیم. رابطه با بخش خارجی و همه سرمایه ها را می توانستیم به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

مهدی دادفر در پایان گفت: دولت طوری رفتار و عمل کرده است که همه چیز به تحریم وابستگی پیدا کرده است. اثرات این تحریم نه فقط در حوزه خودرو که در سایر حوزه ها هم دیده می شود. ما در مقابل این شرایط باید تدبیر تازه ای داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها