عراق – ایران؛ مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

فرار از کابوس در کشور ثالث

تیم ملی فوتبال ایران فردا در دیداری بسیار حساس و حیاتی در ادامه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در امان پایتخت اردن به مصاف تیم ملی فوتبال عراق می رود.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۳۱
فرار از کابوس در کشور ثالث

به گزارش جام جم آنلاین ، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق از سری رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر راس ساعت 17:30 آغاز خواهد شد.

پیش از برگزاری این دیدار هر دو تیم سلسله حاشیه هایی را پشت سر گذاشتند که این شرایط به میزبان این مسابقه برمی گشت. در واقع ناآرامی های موجود در بصره میزبان قبلی این مسابقه باعث شد تا پس از کش و قوس های فراوان میزبانی از این شهر گرفته شود و به امان پایتخت اردن برسد. عراقی ها هر چند حق میزبانی را از دست داده اند که قطعا به سود ایران خواهد بود اما در مقابل شرایط خوبی برای بازی کردن آنها در پایتخت اردن فراهم شده است. جمعیت عراقی زیادی به ورزشگاه امان خواهند رفت ضمن اینکه هواداران اردنی نیز از عراق حمایت خواهند کرد. عراقی ها با خود کلی خبرنگار و تماشاگر هم به عراق برده اند. یک تاجر عراقی هم به بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش وعده در صورتی که ایران را ببرند به هر یک از آنها یک دستگاه آپارتمان هدیه می دهد تا به این ترتیب انگیزه ها و اشتیاق آنها را برای کسب برد مقابل ایران بیشتر کند.

تقابل عراق و ایران را می توان یکی از حساس ترین بازی های مقدماتی قلمداد کرد. هر دو تیم نیاز مبرمی به پیروزی دارند به خصوص تیم ملی فوتبال ایران که بازی قبلی خود مقابل بحرین را با شکست بسیار تلخی پشت سر گذاشت. آخرین باری که ایران و عراق در یک مسابقه رسمی رو در روی یکدیگر صف آرایی کردند به جام ملت های سال 2015 در استرالیا برمی گردد. آن مسابقه از جنجالی ترین مسابقه های تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود چرا که اشتباهات داوری نقش زیادی در شکست ایران داشت. شاگردان کی روش در آن مسابقه در ضربات پنالتی مسابقه را به حریف خود واگذار کردند و یکی از بهترین فرصت ها را برای ادامه مسیر قهرمانی در جام ملت ها از کف دادند.

اینبار شرایط فرق می کند. به جای کارلوس کی‎روش یک بلژیکی به نام مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی نشسته که این روزها بحث بر سر میزان مبلغ قرارداد او بسیار زیاد است. هفته گذشته رسانه ها از جدایی او از تیم ملی فوتبال ایران خبر دادند و این هفته بر روی این بحث می شود که او چقدر قرارداد بسته؟ یک میلیون، دو میلیون و یا سه میلیون دلار؟ و اینکه اگر فدراسیون فوتبال پشتوانه مالی نداشت چرا اقدام به انعقاد قراردادی این چنین سنگین کرده است؟ به هر حال در حالی که حرف و حدیث ها بر سر این موضوع ادامه دارد دو تیم مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد. مسلما میزان مبلغ قرارداد ویلموتس تاثیری در نتیجه دیدار فردا نخواهد داشت.

آنچه که مشخص به نظر می رسد این است که تیم ملی فوتبال ایران از لحاظ داشتن نیروی انسانی تیم بسیار بهتری نسبت به عراق به شمار می رود. کافی است نگاهی به فهرست لژیونرهای فوتبال ایران بیندازید. علیرضا بیرانوند که بدون اغراق برترین دروازه بان آسیاست. سردار آزمون هم که در تیم زنیت روسیه خودش می‎درخشد. سایر بازیکنان هم آماده به نظر می رسند.

این مسابقه برای تیم ملی فوتبال ایران بسیار اهمیت دارد. هر نتیجه ای به غیر از برد کابوس بزرگی برای فوتبال ایران به وجود می آورد. این یکی از حساس ترین مسابقات تیم ملی ایران در سال های اخیر است. شاگردان مارک ویلموتس در عین ناباوری مسابقه قبلی خود را به بحرین واگذار کردند تا جشن های بزرگی در این کشور کوچک خلیج فارس ایجاد شود. ایران با آن شکست حالا تیم سوم گروه است. ویلموتس اعلام کرده که تیم ملی فوتبال ایران نیاز به برد دارد اگر نتیجه دیگری به غیر از برد به دست آمد به معنای حذف ایران از جام جهانی نیست! این اظهار نظر ویلموتس خطرناک و نگران کننده به نظر می رسد. او به عنوان سرمربی تیم ملی بیشتر از هر فرد دیگری باید ضرورت برد مقابل عراق را درک کند، به خصوص اینکه تیمش در مسابقه قبلی هم با یک گل باخته است و اکنون با شش امتیاز بعد از تیم های عراق و بحرین تیم سوم گروه به شمار می رود.

در سوی دیگر یک اسلوونیایی به نام کاتانچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال عراق نشسته است. تقابل اندیشه های کاتانچ با ویلموتس بسیار جالب خواهد بود.

برنده این دیدار صدرنشین گروه خواهد شد. از سویی تساوی دو تیم به سود بحرین خواهد بود. هنگ کنگ و کامبوج از کوچک ترین شانسی برای صعود برخوردار نیستند و جنگ بین سه تیم ایران، عراق و بحرین شکل گرفته است. اگر آن شکست تلخ مقابل بحرین رقم نمی خورد اکنون اوضاع این چنین نمی شد.

یک نگرانی دیگر در رابطه با مسابقه امروز این است که عراق بازیکنانی به نام بشار رسن و طارق همام دارد که هر دو نسبت به فوتبال ایران آشنایی دارند.

از سویی دیگر ستاره خط حمله این تیم مهند علی است که در تیم الدحیل قطر بازی می کند و بعد از او هم حسین علی بازیکن خطرناک دیگر عراقی هاست که می توانند دروازه تیم ملی را تهدید کنند. خط دفاع تیم ملی باید شش دانگ حواسشان به این بازیکنان باشد.

قضاوت این مسابقه نیز به یک داور سریلانکایی رسید که از داوران باتجربه آسیا محسوب می شود هرچند برخی این داور را در حد و اندازه این مسابقه حساس و مهم نمی دانند.

پنجشنبه حدود ساعت 19:20 نتیجه بازی با عراق مشخص خواهد شد و همه ایرانی‎ها امیدوارند که یوزهای ایرانی با یک برد دوباره به صدر جدول گروه رسیده باشند.

اسامی داوران:

داور: کریشناتا پریرا

کمک ها: پاراکراما هماتونگا – سانجیوا پرمالا

داور چهارم: سعید عبدالله یعقوب از عمان

ناظر داوری: محمد عبدالله بلیده از قطر

نماینده مسابقه:چافیک بشیر از لبنان

جدول گروه C:

1- عراق 7 امتیاز

2- بحرین 7 امتیاز

3- ایران 6 امتیاز

4- هنگ کنگ یک امتیاز

5- کامبوج یک امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها