عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:صرفاً تجدید نظر در دکترین هسته‌ای به معنای حرکت کردن به سوی بمب هسته‌ای نیست وشاید منظور آقای عراقچی تغییر در نحوه بازدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای از نیروگاه های ایران بوده باشد.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۲۵
تجدید نظر در دکترین هسته ای به معنای ساخت بمب اتمی نیست

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار جام‌ جم آنلاین درباره به صحبت‌های اخیر عراقچی مبنی بر تجدید نظر در دکترین هسته ای در صورت بازگشت قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران اظهار کرد: معتقدند که جمهوری اسلامی ایران تا بازگشت قطعنامه های شورای عالی سازمان ملل فاصله بسیاری دارد و اکنون این موضوع علیه ایران مطرح نیست.

او افزود: نحوه رفتار سیاسی جمهوری اسلامی ایران در قالب برجام باعث شده تا آمریکا و رژیم صهیونیستی بهانه ای نداشته باشند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: کسانی که به دنبال خروج از برجام و NPT هستند ناخودآگاه کشور را در مسیر بازگشت قطعنامه های شورای امنیت قرار می‌دهند و ما نباید در چنین مسیری حرکت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: اگر فضای بین‌المللی به قدری بی انصاف باشد که به جای برگرداندن آمریکا یا به برجام قطعنامه های ناعادلانه را علیه ایران بازگرداند هرگونه رفتاری از جمهوری اسلامی ایران سر بزند منصفانه و قابل توجیه در منشور ملل متحد خواهد بود.

فلاحت پیشه گفت: صرفاً تجدید نظر در دکترین هسته‌ای به معنای حرکت کردن به سوی بمب هسته‌ای نیست، شاید منظور آقای عراقچی تغییر در نحوه بازدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای از نیروگاه های ایران بوده باشد.

به گزارش جام جم آنلاین، عباس عراقچی اخیرا در مصاحبه ای گفته که اگر پاداش ایران پس از این همه تعامل و مذاکره و همکاری با آژانس این باشد که دوباره تحت فصل هفتم [منشور ملل متحد] قرار گیرد، این به‌معنای آن است که «دکترین هسته‌ ای» ما اشتباه بوده است و ما باید سیاست و دکترین هسته‌ای خود را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها