«روز قبل از بازی سوار اتوبوس می‌شویم و به قم می‌رویم. شب در هتلی در قم می‌خوابیم و فردای همان روز بعد از بازی به تهران برمی‌گردیم. سرنوشت این فصل من در لیگ برتر بسکتبال شده رفت و آمد در جاده تهران – قم».
کد خبر: ۱۲۳۶۷۷۰
ملی‌پوش بسکتبال: موفقیت تیم ملی واجب‎تر از کاپیتانی است

به گزارش جام جم آنلاین ، این حرف‌های محمد جمشیدی ملی‌پوش تیم بسکتبال شیمیدرقم است که سال‌ها پیش چند کیلومتر آنطرف‌تر در کاشان برای تیم توزین الکتریک بازی می‌کرد. حالا دو فصل پشت سر هم است که جمشیدی در شیمیدر تهران که امسال به قم منتقل شده است بازی می‌کند.

دیروز که شیمیدر با مس کرمان در هفته سوم لیگ برتر بسکتبال بازی داشت، قبل از بازی دقایقی با جمشیدی گپ زدیم. ریش بلند، او را در بین بازیکنان دو تیم متمایز کرده بود. بازیکنان زودتر وارد زمین شدند تا شوت بزنند. تقریباً یک ساعت و نیم قبل از زمان شروع مسابقه. همین‌طور که در سالن 2000 نفری شهید حیدریان قم و رو به بازیکنان حرف می‌زدیم از جمشیدی درباره اوضاع خودش و تیم پرسیدیم. او به جام جم آنلاین گفت:«راضی‌ام. تیم خوبی هم داریم و می‌توانیم بهتر از فصل قبل نتیجه بگیریم».

فصل گذشته شیمیدر در بازی نیمه‌نهایی به شهرداری گرگان باخت و بازی رده‌بندی برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال ایران با توافق تیم مقابل (پتروشیمی بندرامام) برگزار نشد و دو تیم سوم مشترک شدند.

جمشیدی گفت:« با وجود مهرام، امسال تیم‌های مدعی زیادتر از پارسال هستند». سپس به باخت روز پنجشنبه گذشته شیمیدر مقابل مهرام اشاره کرد و گفت: « تازه در اول راه هستیم. در بازی با مهرام اتفاقاتی افتاد که به ضرر تیم ما تمام شد. نمی‌خواهم به جزییات اشاره کنم اما خود ما هم بد آوردیم. مهدی کامرانی در اوج امتیازگیری ما مصدوم شد و از بازی بیرون رفت و ... هر چی بود گذشت...».

امسال جمشیدی از تنهایی در لیگ برتر بیرون آمد! آنها سه برادر در بسکتبال هستند که محمد، برادر کوچکتر است اما حضورش در بسکتبال ملی و باشگاهی پردوام‌تر.
برادر بزرگتر،مهدی جمشیدی بعد از انتقال تیم بسکتبال رعد پدافند به شهرکرد، سرمربی این تیم شد و علی جمشیدی برادروسطی که ملی‌پوش ایران در بازی‌های آسیایی 2010 بود، امسال با شهرداری بندرعباس به لیگ برتر برگشت.
به این ترتیب هر سه برادر جمشیدی امسال به طور همزمان در لیگ برتر بسکتبال ایران حضور دارند.

جمشیدی، برادر کوچکتر گفت:«ما سه برادر آخرین بار سال 1386 به طور همزمان در لیگ برتر بسکتبال بازی می‌کردیم اما حالا یکی سرمربی و 2 نفر دیگر بازیکن هستیم».

جمشیدی در پنجره‌های فیبا (مقدماتی جام جهانی)، در هر 12 مسابقه ایران به میدان رفت و از این نظر رکورددار است. بازی‌های خوب او در مانیل مقابل فیلیپین و در تهران برابر استرالیا تا سالها در ذهن علاقه‌مندان به بسکتبال باقی خواهد ماند.

او درباره برنامه آینده تیم ملی گفت:«با آغاز لیگ برتر، تیم ملی برنامه‌ای ندارد اما اسفندماه چند بازی در مقدماتی کاپ آسیا 2021 داریم. لیگ برتر به آمادگی بازیکنان تا حفظ شرایط ایده‌آل برای این چند بازی کمک خواهد کرد».

جمشیدی بعد از صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و آرن داودی که از تیم ملی خداحافظی کرد، کاپیتان تیم ملی هم شد. او از اینکه در جام جهانی با صمد و حامد دوباره هم‌بازی شد خوشحال بود. این بازیکن شهرکردی بسکتبال گفت:«برای تک تک ما تلاش برای موفقیت تیم ملی واجب است نه کاپیتانی. در جام جهانی همه این را ثابت کردیم و در المپیک نیز بازی‌های خوبی به نمایش خواهیم گذاشت».

جمشیدی که تمرکز خود را روی لیگ برتر بسکتبال و بازی برای شیمیدر گذاشته، تدارکات تیم ملی را با اهمیت دانست و گفت برای نمایش خوب در المپیک 2020 باید چند بازی تدارکاتی با تیم‌هایی از اروپا برگزار کنیم.

افشین رضاپور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها