تیم ملی فوتبال ایران روز 23 آبان در شهر امان پایتخت اردن در مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی فوتبال عراق می رود.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۳۷
علی دایی، همچنان رکورددار مقابل عراق

به گزارش جام جم آنلاین ، تقابل این هفته ایران و عراق در واقع بیست و نهمین تقابل این دو تیم محسوب می شود. تیم ملی فوتبال ایران در طول تاریخ حیات خود در دفعات متعددی مقابل عراق به میدان رفته است. آخرین دیدار 10 ماه پیش بود، یعنی در جام ملت های آسیا. آن دیدار با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

نخستین دیدار ایران و عراق به 57 سال قبل برمی گردد.

به هر حال حاصل 29 بار رویارویی ایران با عراق 16 برد برای ایران، 5 پیروزی برای عراق و 7 تساوی بوده است. البته برخی از بازیهای این دو تیم پشت درهای بسته بوده و شاید نتوان آن را دیدار رسمی قلمداد کرد ولی به هرحال ایران 38 گل به عراق زده و تیم ملی عراق هم 20 بار دروازه ایران را باز کرده است.

بهترین پیروزی ایران مقابل عراق در رقابتهای انتخابی المپیک 1964 بود که ایران با نتیجه 4 بر صفر موفق به شکست دادن حریف شد.

در جدال ایران و عراق باز هم علی دایی بهترین آمار را دارد. بهترین گلزن ملی تاریخ جهان، 4 گل از 109 گل ملی خود را برابر عراق به ثمر رساند. از جمع بازیکنان حال حاضر تیم ملی سردار آزمون 2 گل به عراق زده و این فرصت را دارد که در این مسابقات به رکورد دایی برسد.

ایمان مبعلی با 57 بازی ملی، بازی ملی زیادی ندارد ولی با 8 بار رویارویی با عراق رکورددار بازی برابر این تیم است. این بازیکن یکی از 2 گل ملی خود را برابر عراق در جام ملتهای آسیا 2011 به ثمر رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها