سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو گفت: از بازیکنان تیم توقع بیشتری دارم و این توقع از جانب هواداران و باشگاه نیز وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۳۶۲۹۰
گل‌محمدی: از بازیکنانم توقع بیشتری دارم/ نمی‌دانم چرا بازیکنی از ما به تیم ملی دعوت نمی‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، یحیی گل محمدی در خصوص عملکرد تیم شهر خودرو تا پایان هفته دهم لیگ برتر گفت: خدا را شکر با توجه به بازی‌هایی که انجام دادیم در مجموع عملکردمان خوب بوده، از 9 بازی 20 امتیاز گرفته‌ایم که بالاتر از معیاری است که می‌توان برای یک تیم خوب در نظر گرفت؛ یعنی هر بازی 2 امتیاز. دیروز هم توانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و با گلی که زدیم 3 امتیاز را به دست بیاوریم. در یک قدمی صدر هستیم و اگر بازی عقب‌افتاده با گل‌گهر را ببریم و 3 امتیاز آن را ببریم به صدر جدول می‌رسیم.

گل‌محمدی در مورد بازی روز گذشته مقابل پارس جنوبی جم گفت: تیم پارس جنوبی هدفش فقط کسب یک امتیاز بود، سیستم کاملا دفاعی چیده بودند و در یک سوم دفاعی خودشان بازی می‌کردند. بازی مقابل چنین تیم‌هایی که 10 نفر دفاع می‌کنند، سخت است. با این حال کنترل بازی در اختیار ما بود. در نیمه اول موقعیت‌هایی به دست آوردیم و در نیمه دوم هم همین روند را ادامه دادیم و با یک کار گروهی و تیمی به گل رسیدیم. حسین مهربان هم گل زیبایی زد و یکی از بهترین‌ بازی‌های خودش را به نمایش گذاشت.

سرمربی شهر خودرو که با برنامه تهران ورزشی گفت‌وگو می کرد، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ البته نقاط ضعفی داریم که باید روی آنها کار کنیم. توقع بیشتری از بازیکنان به خصوص افرادی که تازه آمده‌اند دارم. باید بیشتر کار کنند. این توقع از جانب هواداران و باشگاه هم وجود دارد، به هر حال قراردادهای خوبی بسته شده و انتظار داریم آنها مانند قراردادهایشان بازی کنند.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان تیمش مصاحبه نمی‌کنند و آیا این مسئله به خاطر صحبت‌هایی است که از جانب باشگاه یا خود او با بازیکنان صورت گرفته، گفت: من نمی‌دانم، مطمئن هستم که از طرف من و باشگاه صحبتی در این مورد نشده، فکر می‌کنم بحث شخصی خودشان باشد و بهتر است از خودشان بپرسید. به هر حال بازیکن بعد از یک بازی سنگین خسته است و شاید حرف‌هایی بزند که نتواند آنها را جمع کند.

سرمربی تیم شهر خودرو در مورد اینکه چرا هنوز بازیکنان این تیم به آن سطحی که او انتظار دارد نرسیده‌اند، گفت: هر تیمی ظرفیت مشخصی دارد و نمی‌شود بیشتر از آن فشار بیاورید. بازیکنان ما از نظر ذهنی خوب هستند و از نظر فنی هم مشخص است. ما بر اساس توانایی‌هایشان آنها را در یک گروه قرار دادیم. رمز موفقیت ما برتری تیمی و گروهی بر حریفان است، ما در قالب یک تیم خوب هستیم. دو سه بازیکن ما هم می‌توانند در سطح تیم ملی باشند. اگر بازی عقب‌افتاده را ببریم، صدرنشین می‌شویم اما بازیکنی از ما به تیم ملی دعوت نشده، امیدوارم نگاه بهتری به تیم ما بشود. به هر حال باید دوندگی بیشتری داشته باشیم و بازیکنان شرح وظایفی که به آنها داده می‌شود را به خوبی اجرا کنند تا تیم بهتری باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد موضوع دعوت نشدن بازیکنان شهر خودرو به تیم ملی صحبت‌ها را به سرمربی تیم ملی از طریق وحید هاشمیان منتقل نکرده است، گفت: واقعیت این است که 20 روز پیش در قالب گروه کادر فنی تیم ملی با ایشان صحبت کردیم و گفتند حداقل یک بازی می‌تواند از شهر خودرو به اردوی تیم ملی اضافه شود. به هر حال نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که هنوز بازیکنی از ما دعوت نشده است. به هر حال بازیکنان هم باید تلاش بیشتری کنند، ناامید نشوند تا با عملکرد بهتر به تیم ملی دعوت شوند.

سرمربی شهر خودرو در مورد اینکه بسیاری از مربیان لیگ برتر دچار مشکل مالی هستند و پولی از باشگاها‌یشان نگرفته‌اند و این مسئله می‌تواند برای فوتبال ما حاشیه‌ساز شود، گفت: ساختار ما مشکل دارد. در بحث تیم‌داری و باشگاه‌داری اکثر باشگاه‌های ما دولتی هستند. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، شرایط تیم‌ها و باشگاه‌ها هم دچار نوسان می‌شود و این مشکلی است که باید حل شود. مشکلات پرداخت حقوق و قراردادها پابرجا هستند که ناشی از عدم خصوصی‌سازی است. روند خصوصی‌سازی خیلی کند پیش می‌رود. یک نظام اداری مشخص در باشگاه‌های ما وجود ندارد و فکر می‌کنم هیچ اراده‌ای برای خصوصی‌سازی وجود ندارد و اگر هم باشد خیلی ضعیف است.

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا بخش خصوصی می‌تواند این مشکلات مالی را درست کند، گفت: صد درصد وقتی بخش خصوصی وارد می‌شود، به دنبال این است که منافعش را تامین کند و باید از جیب خودش خرج کند و مطمئنا به سراغ هزینه‌هایی که سرسام‌آور است، نمی‌رود. شما ببینید در لیگ ما بازیکنی که کیفیت خوبی ندارد، 550 هزار دلار قرارداد می‌بندد و این پول از جیب مردم و دولت می‌رود و کسی هم دلش برای این پول نمی‌سوزد، اما بخش خصوصی تحقیق می‌کند و بر اساس خرج و بودجه‌اش هزینه می‌کند، نه اینکه بازیکنی بیاورد و به او بدهکار شود و اگر این مدیر نشد، مدیر دیگری بیاید و آن را پرداخت کند. همین مسئله باعث انباشته شدن بیش از حد بدهی‌ها می‌شود. شما می‌بینید که AFC به دنبال آن است که باشگاه‌ها هر سال تسویه حساب کنند و ما هر سال این مسائل را داریم. فدراسیون هم باید در این قضیه ورود کند، به خصوص در مورد مسئله حق پخش که به نظر من در این موضوع کم‌کاری می‌شود. نداشتن درآمد خوب از حق پخش تلویزیونی باشگاه‌ها را خیلی اذیت می‌کند و این بار در نهایت روی دوش دولت می‌افتد.

وی در ادامه عنوان کرد: همه ما می‌دانیم منشا این مشکلات کجاست. بحث درآمد بلیت‌فروشی و همچنین تبلیغات محیطی ساختار خیلی خوبی ندارند. اینها را کنار هم بگذاریم می‌بینیم باشگاه‌ها به مشکل می‌خورند و البته جای تعجب ندارد. همه اینها دلیلش مشخص است و همه می‌دانند اما اراده‌ای برای اینکه این مشکلات را برطرف کنند، وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها