نماینده مردم اهواز در مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین تاکید کرد:

هشدار نسبت به تکرار سیل های سال گذشته/ کارون یک درصد هم لایروبی نشد!

یک نماینده مجلس نسبت به تکرار وقوع سیل های ویرانگر در کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۴۶
هشدار نسبت به تکرار سیل های سال گذشته/ کارون یک درصد هم لایروبی نشد!

علی ساری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دولت برای پیشگیری از وقوع سیل در استان خوزستان و شهر اهواز و مشابه حوادث تلخی که در سال گذشته رخ داد، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات دولت در زمینه پیشگیری از وقوع سیل راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه لایروبی کارون حتی یک درصد هم پیشرفت فیزیکی نداشته و لایروبی کرخه نیز اساسا راضی کننده نبوده تاکید کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط هواشناسی ما بارندگی هایی مشابه آنچه در سال گذشته رخ داد را امسال نیز خواهیم داشت. با این شرایط فعلی، مشابه حوادث ناگواری که از وقوع سیل استان خوزستان و شهر اهواز سال گذشته متحمل شد مجددا تکرار خواهد شد و عدم تحقق این رخداد ناگوار عزم جدی مسئولین دولتی را می طلبد.

نماینده مردم اهواز و عضو اصلاح طلب مجلس از دولتی ها خواست با شفاف سازی در این زمینه به طور مشخص اعلام کنند که چرا براساس قراردادها و وعده ها اقدامات برای پیشگیری از سیل مجدد از جمله لایروبی ها و ایجاد سیل بندهای حرفه ای به خوبی پیش نمی رود.

ساری ادامه داد: آقایان سخن از کمبود اعتبارات می کنند اما نمی آیند به شکل شفاف بگویند مشکل دقیقا از کجاست و در کدام بخش با کمبود اعتبارات روبرو هستیم.

ساری رهاسازی پیش از موعد آب پشت سدها را از معدود اتفاقات رضایت بخش از سوی دولت در مسیر پیشگیری دانست و گفت: رهاسازی پیش از موعد با اینکه باید زودتر از اینها صورت می گرفت اما انجام شد، هرچند اظهارات متناقضی از میزان انجام این مهم از سوی دولتی ها مطرح می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها