سخنگوی کمیسیون اروپا در مورد راه‌اندازی زنجیره ۳۰ تایی سانتریفیوژهای نسل ششم، بار دیگر از ایران خواست در تصمیم خود تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۲۳۵۹۳۶
واکنش اتحادیه اروپا به راه‌اندازی سانتریفیوژهای IR۶ ایران

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اتحادیه اروپا روز دوشنبه به راه‌اندازی زنجیره سانتریفیوژهای نسل ششم توسط سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و بار دیگر از تهران خواست از گام‌های تقابلی خود صرف نظر کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، در بخشی از بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: «به ایران توصیه می‌کنیم در تصمیم خود برای راه‌اندازی سانتریفیوژها تجدید نظر کرده و به محتوای توافق هسته‌ای پایبند باشد.»

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز گفت طی ۱۵ ماه گذشته ۱۵ سانتریفیوژ IR-6 دیگر راه‌اندازی شده و اکنون زنجیره ۳۰ تایی از این سانتریفیوژهای پیشرفته هم فعال شده است. به گفته وی، ایران در حال حاضر ۶۰ دستگاه IR-6 در اختیار دارد که این ماشین‌ها در مجموع ۶۰۰ سو (SWU) به ظرفیت غنی‌ سازی ایران افزوده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ ای، اعلام کرد در واکنش به عدم تحقق وعده کشورهای باقی‌مانده در برجام برای جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، به صورت گام به گام تعهد خود به برجام را کاهش می‌دهد. ایران تاکنون سه گام در این جهت برداشته و گام چهارم را نیز این هفته اعلام می‌کند.

اتحادیه اروپا که در تحقق وعده‌های خود ناتوان بوده، بعد از هر گام از ایران خواسته که به محدودیت‌های برجام بازگردد و به اجرای یکجانبه این توافق ادامه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها