دستگاه‌های امنیتی عراق اعلام کردند که با دستگیری یک تروریست تحت تعقیب در جنوب بغداد یک نقشه تروریستی را همزمان با تظاهرات بغداد ناکام گذاشتند.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۲۳
کشف طرح تروریستی همزمان با تظاهرات بغداد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، دستگاه‌های امنیتی عراق روز یکشنبه یک نقشه تروریستی برای انجام حملاتی در این کشور همزمان با تظاهرات در بغداد، استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور را ناکام گذاشتند.

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیمی از نیروهای فرماندهی عملیات ویژه یکی از تشکیلات سازمان مبارزه با تروریسم عراق توانست تروریست معروف به «ابو هارون» را بر اساس اطلاعاتی محرمانه و در یک عملیات کمین در جنوب بغداد دستگیر کند.

به گزارش وبگاه خبری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: پس از بازجویی از این تروریست یک مخفیگاه حاوی سلاح مواد منفجره وسایل ارتباطی کشف شد که برای انجام یک عملیات تروریستی همزمان با تظاهرات بغداد آماده شده بود.

امروز همچنین پلیس عراق از بازداشت یک فرد مسلح در اعتراضات خبر داد. شبکه الرشید عراق اعلام کرد که پلیس یک فرد مسلح را که قصد داشت وارد جمع معترضان شود، بازداشت کرده است.

تظاهرات‌های مردمی در بغداد و نزدیک به ۱۰ استان دیگر عراق، در اعتراض به وضعیت خدمات‌رسانی و فساد در کشور از اول اکتبر آغاز شد و پس از وقفه چند روزه به دلیل برپایی مراسم اربعین حسینی از سر گرفته شد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، واحدهای ویژه مبارزه با تروریسم را مامور محافظت از ساختمان‌های مرکزی در بغداد و جان معترضان در جریان تظاهرات‌ها کرده است.

عراق در دسامبر 2017 آزادسازی کامل خاک خود از چنگ گروهک تروریستی داعش را اعلام کرد آن هم پس از سه سال و نیم درگیری با این گروهک تروریستی که قریب به یک سوم این کشور را اشغال کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها