سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: قارچ گانودرما با دارو‌های برخی بیماری‌ها اعم از فشار خون و مشکلات انعقادی تداخل داشته و برای مصرف در دوران بارداری و در کودکان توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۵۱۷
عوارض مصرف قارچ گانودرما / مردم گول تبلیغات را نخورند

به گزارش جام جم آنلاین، کیانوش جهانپور در گفتگو با میزان با تاکید بر اینکه تبلیغ قارچ گانودرما با توجه به عدم تایید اثربخشی یا بررسی عوارض احتمالی آن ممنوع است، گفت: دو یا سه شرکت در زمینه تولید قارچ گانودرما به عنوان فراورده غذایی همراه با قهوه یا دمنوش مجوز دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغات قارچ گانودرما به عنوان داروی سلامت محور جزو تبلیغات اغواگرانه و کاذب است، افزود: هیچ یک از این اثربخشی‌هایی که تبلیغ می‌شود مبتنی بر شواهد و مدارک مستند علمی نبوده از این رو این نوع آگهی نیز از مصادیق تبلیغات اغواگرانه در حوزه سلامت است.

جهانپور ادامه داد: باتوجه به اینکه دوز و جوانب مختلف مصرف قارچ گانودرما در دنیا هنوز مشخص نشده مصرف مداوم آن می‌تواند عوارضی را هم در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مصرف قارچ گانودرما و تداخل‌های احتمالی آن‌ها با برخی دارو‌ها هنوز بررسی نشده است، تصریح کرد: قارچ گانودرما با دارو‌های برخی بیماری‌ها اعم از فشار خون و مشکلات انعقادی تداخل داشته و در خصوص مصرف در دوران بارداری و شیردهی و همچنین در کودکان توصیه نمی‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از کشور‌های مختلف دنیا با تبلیغات اغواگرانه درگیر هستند، گفت: تبلیغ کالا‌های سلامت محور در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی فاقد مدرک و مجوز قانونی بوده از این رو توصیه می‌شود افراد اگر با انگیزه‌های درمانی از آن‌ها استفاده می‌کنند احتیاط کرده و توصیه‌های سازمان غذا و دارو را جدی بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها