از آن‌جا که در سال‌های اخیر، یکی از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا، روش اسکیل ورکر (یا همان مهاجرت از طریق تخصص) بوده است، جمع کثیری از متخصصین و نیروهای کار کشورمان در این سال‌ها درصدد برآمده‌اند به همین روش اسکیل ورکر به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۳۵۲۹۷
افزایش درخواست مهاجرت نیروهای متخصص به کانادا

به دلیل نیاز مبرم به نیروی کار در کانادا در اکثر شغل‌ها و تخصص‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های متعدد و خاصی برای پذیرش مهاجران دارد که همگی این طرح‌ها، حول محول اسکیل ورکر کانادا قرار می‌گیرند. خود دولت کانادا هر ساله لیستی را تحت عنوان «فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا» منتشر می‌سازد و این فهرست، آن‌قدر گسترده و متنوع است که تقریبا همه شغل‌ها و تخصص‌ها را پوشش می‌دهد و به عبارتی، تقریباً همه افراد با هر شغل و تخصصی می‌توانند از برنامه اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به این کشور بهره‌مند شوند. مهاجرت اسکیل ورکرها به کانادا، هم به صورت استانی امکان‌پذیر است و هم به صورت فدرال. یعنی در واقع، هم اداره مهاجرت کانادا فهرستی را به عنوان فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا در سطح فدرال منتشر و اعلام می‌کند و بر حسب همان فهرست، اقدام به پذیرش مهاجران اسکیل ورکر می‌نماید، و هم هر استان، بر اساس نیازهای خاص خود، فهرست جداگانه‌ای دارد. مثلا استان آلبرتا، بر حسب موقعیت خود که دارای ذخایر عظیم نفتی است، اعلام می‌کند که به‌شدت نیاز به نیروی متخصص در همه‌ی حوزه‌های مرتبط با نفت و حفاری دارد، و این حوزه‌های تخصصی، در اولویت اسکیل ورکرها برای مهاجرت به استان آلبرتا قرار می‌گیرد، اما استان‌های دیگر، ممکن است چنین تاکیدی روی صنعت نفت نداشته باشند.

اسکیل ورکر کانادا برای چه کسانی مناسب است؟

اسکیل ورکر کانادا تقریبا برای همه کسانی که به سن قانونی کار (18 سال) رسیده باشند مناسب است و فقط چند پیش‌شرط دارد: برای استفاده از روش اسکیل ورکر کانادا، متقاضی باید در یکی از حوزه‌های تخصصیِ مرتبط با مدرک تحصیلی‌شان فعالیت داشته باشند، حداقل یک سال سابقه کار در آن شغل را داشته باشند، به زبان انگلیسی در حد معقولی مسلط باشند (به طور خاص، برای اسکیل ‌ورکرهایی که ارایه مدرک تحصیلی‌شان اهمیت بالایی دارد، باید نتیجه آزمون آیلتس‌شان حداقل 7 باشد، اما اسکیل ورکرهایی که مهارت‌محور و تجربه‌محور هستند و تاکیدی بر تحصیلات دانشگاهی برای آن‌ها نیست، با نمره آیلتس 5 نیز می‌توانند پذیرفته شوند)؛ و همان طور که در بالا هم گفتیم، حرفه و تخصص‌شان در فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد. این شرایط، سه شرط اساسی و لازم برای استفاده از اسکیل ورکر کانادا است.

البته باید این نکته را بیان کرد که در این‌جا منظور از اسکیل ورکر کانادا، اسکیل ورکر فدرال کانادا است، زیرا استان کبک نیز یک برنامه اسکیل ورکر دارد که شرایطش متفاوت از اسکیل ورکر فدرال است. روال مهاجرت به کانادا در طرح اسکیل ورکر این است که متقاضی، پس از احراز شرایط فوق، به عنوان یک نیروی کار ماهر وارد سیستمی به نام اکسپرس انتری کانادا می‌شود. سیستم اکسپرس انتری کانادا، در واقع روشی برای گزینش متقاضیان است که بر مبنای نمره‌ای که متقاضی در همه‌ی فاکتورها (از نوع تخصص و مهارتش گرفته، تا سطح زبان، سن، وضعیت تاهل، سابقه کار در کانادا و کشورهای دیگر، مدرک تحصیلی،...) به او رتبه‌ای را اختصاص می‌دهد. و در هر مرحله از اعلام نتایج اکسپرس انتری، از کسانی که بالاترین رتبه را داشته باشند برای اخذ اقامت دائم کانادا دعوت به عمل می‌آید.

به طور کلی، همه مشاغل مورد نیاز کانادا که در طرح اسکیل ورکر به آن‌ها اشاره می‌شود، از نظر میزان اهمیت، مدارک مورد نیاز، و میزان درآمد آتی‌شان به چهار گروه یا سطح تقسیم می‌شوند:

  • گروه صفر: اسکیل ورکر شغل‌های مدیریتی (هر نوع مدیریتی، چه مدیریت یک مدرسه، و چه مدیریت یک سازمان و شرکت بسیار بزرگ)
  • گروه الف (A): اسکیل ورکر شغل‌های تخصصی (تخصص‌هایی که نیاز به مدرک تحصیلی مربوطه دارند؛ مثل پزشکی، معماری، مهندسی عمران،....)
  • گروه ب (B): اسکیل ورکر شغل‌های فنی (شغل‌هایی که نیاز به مدرک فنی‌حرفه‌ای یا مدرک معادل کالج دارند، مثل سیم‌کشی ساختمان، مکانیکی اتومبیل، سرآشپزی،...)
  • گروه ج (C) اسکیل ورکر شغل‌های معمولی (که نیازی به مدرک تحصیلی خاصی ندارند و متقاضی باید فقط دیپلم دبیرستان داشته باشد و دوره‌های ساده‌ی کارآموزی را گذرانده باشند، مثل رانندگی، فروشندگی، ...)

وظیفه یک موسسه مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی در مهاجرت اسکیل ورکرها به کانادا چیست؟

تجربه مهاجرت، برای همه کسانی که از طریق اسکیل ورکر اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند به یک اندازه موفقیت آمیز نبوده و نیست. بسیارند کسانی که تخصص بسیار خوب و بالایی داشته‌اند و طبیعتا به خاطر همین تخصص بالایشان باید به‌راحتی می‌توانسته‌اند اقامت کانادا را دریافت کنند و به زندگی خوب و موفقیت‌آمیزی در کانادا برسند، اما تجربه مهاجرت‌شان اصلا موفق نبوده است زیرا یا موفق به اخذ اقامت دائم نشده‌اند یا پس از اخذ اقامت دائم کانادا نتوانسته‌اند به کار یا زندگی موفقی در کانادا دست یابند. از سوی دیگر، فراوان بوده‌اند کسانی که تخصص و سابقه کار زیادی نداشته‌اند اما توانسته‌اند فرایند مهاجرت به کانادا را به راحتی پشت سر بگذارند. کلید موفقیت این گروه دوم، فقط یک چیز است: استفاده از یک موسسه مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی کارآزموده و خبره که با کلیه زیر و بم‌های مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر، آشنا باشد.

کسانی که بدون کمک گرفتن از تخصص‌های وکیل مهاجرت سعی می‌کنند خودشان اقدام به پیمودن تمام مراحل مهاجرت به کانادا کنند، علی‌رغم تلاش‌های شخصی‌شان برای کسب اطلاعات موثق درباره مهاجرت به کانادا، همیشه چیزهای مهمی را به دلیل کمبود وقت، عدم آگاهی کامل، و ناآشنایی با قوانین مهاجرتی، قوانین اسکیل ورکرها، و قوانین اقامتی کشور کانادا از قلم می‌اندازند. به همین دلیل است که همه مهاجران موفق، به شما توصیه می‌کنند اگر قصد مهاجرت به کانادا، به خصوص مهاجرت از طریق اسکیل ورکر را دارید، حتما از یک موسسه مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی کارآزموده استفاده کنید. موفقیت کسانی که بدون استفاده از وکیل مهاجرتی سعی می‌کنند مراحل مهاجرت را پشت سر بگذارند، بی‌تردید بسیار پایین‌تر از کسانی است که به سراغ یک موسسه مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی می‌روند و مراحل انجام امور مهاجرتی خود را به آن موسسه مهاجرتی یا وکیل مهاجرتی می‌سپارند.

وکیل مهاجرتی باید چه تخصص‌هایی داشته باشد؟

می‌دانیم که تعداد واقعا بی‌شماری از انسان‌های سراسر کره‌ی زمین، هر سال به دلایل مختلفی، تصمیم به مهاجرت از کشور خود به کشور دیگر می‌گیرند. اگر این افراد، با شرایط مهاجرت، کار و زندگی در کشور مقصدشان آگاهی کافی نداشته باشند، به مشکلاتی حل‌ناشدنی بر می‌خورند و از همین روست که باید از یک موسسه مهاجرتی یا یک وکیل مهاجرتی خوب کمک بگیرند.

«وکیل مهاجرت» در اکثر کشورهای دنیا، نوع مستقلی از وکالت است که شخص وکیل، در رشته حقوق و در گرایش حقوق مهاجرت تحصیل کرده است. اما در ایران که گرایش مستقلی به عنوان «حقوق مهاجرت» یا وکیل مهاجرت وجود ندارد، طبیعتا شخصی وکیل مهاجرت تلقی می‌شود که قبل از هر چیز، یک «وکیل» باشد. وکیل مهاجرت برای قانونی‌شدن کار خود و انجام قانونی امور مهاجرت، بایدباید پروانه‌ موسسه حقوقی مهاجرتی را نیز ثبت کرده باشد.

وکیل مهاجرتی خود، کسی است که با حقوق بین‌الملل آشنایی داشته باشد، قوانین مهاجرتی کشور مقصد (و در مورد مهاجرت نیروی کار، قوانین مربوط به اسکیل ورکرها) را بداند، بر حسب تجربه‌ی خود، با شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مقصد آشنا باشد، و بتواند هم در مقام یک وکیل و حقوق‌دان، و هم در مقام یک مشاور امین و دلسوز به شما مشورت دهد. بی‌شک بدون استفاده از یک وکیل مهاجرتی، فرایند مهاجرت به کانادا (بالاخص مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر) بسیار طولانی‌تر، پر پیچ و خم‌تر، و دشوارتر شده و هزینه‌های بالایی به شما تحمیل خواهد شد. پس افرادی که تصمیم گرفته‌اند به شیوه‌ای کاملا قانونی اقدام به مهاجرت کنند و از روش اسکیل ورکر برای اخذ اقامت دائم کانادا استفاده نمایند، باید به سراغ یک موسسه مهاجرتی یا وکیل مهاجرتیِ متخصص در زمینه اسکیل ورکر کانادا بروند.

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی‌نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی‌نگر، یک موسسه قانونی ثبت‌شده به شماره 45574 نزد ادارۀ ثبت شرکت‌ها، تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر (عضو هیئت علمی دانشگاه و وکیل پایه یک و باتجربه دادگستری) است. موسسه رهپویان مهاجر، دفتری فعال در تورنتو کانادا دارد و با شعبات متعددش در شهرهای بزرگ کشور، امکان دسترسی شما به خدمات مهاجرتیِ باکیفیت و قابل اعتماد را فراهم کرده است. موسسه رهپویان مهاجر، دارای یک تیم منسجم حقوقی و اداری است و از همکاری مشاورانی پرسابقه در حوزه خدمات مهاجرت به کانادا بهره می‌برد. این موسسه کارگزارانی مستقیم و موثق در کشورهای دیگر دارد و با نگرشی مشتری‌مدارانه و توام با صداقت و احترام، رویکردی متفاوت در پیش گرفته و در حوزه خدمات مهاجرت به کانادا، خدمات نوین و متمایزی را به تناسب شرایط هر یک از متقاضیان، به آنان ارایه می‌دهد و از ابتدای تصمیم شما به مهاجرت، تا پایان مسیر، و حتی تا پس از صدور کارت اقامت دائم‌تان، همراه شما خواهد بود.

موسسه رهپویان مهاجر، تک‌تک مراجعین خود را شایسته‌ی بهترین خدمات می‌داند و از هیچ کوششی برای خدمت‌رسانی به مراجعین، در مسیر مهاجرت به کانادا فروگذار نخواهد کرد. از این‌که رهپویان مهاجر را به دیگران معرفی می‌کنید سپاس‌گزاریم. امید که شایسته‌ی اعتمادتان باشیم.

جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

دفتر مرکزی موسسه رهپویان مهاجر آتی‌نگر:

شیراز

معالی‌آباد- ابتدای خیابان بهاران– مجتمع اداری آرین- طبقه سوم - واحد 4

تلفن‌های تماس

07136383246–07136383392–09120973437–09120973427 - 09122189355

شعبه تهران

تهران – خیابان فرشته – خیابان بیدار – نبش کوچه مریم غربی – پلاک ۲/۱ – واحد ۴

تلفن‌های تماس

02122059623 - 02122055621

شعبه کرج

کرجخیابان طالقانی-جنب پل آزادگان–ابتدای بلوار بسیج (کاج سابق) - پلاک۴۷۹ - ساختمان پژواک – طبقه پنجم - واحد 13

تلفن‌های تماس

02632515881 - 02632513321

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها