مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: لاشه یک دلفین و یک لاک‌پشت‌ دریایی با جثه بزرگ توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست چابهار در ساحل پارک بهاران این شهرستان مشاهده شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۱۶۸
لاشه دلفین نواری و لاک‌پشت سبز در سواحل چابهار مشاهده شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: در گشت و کنترل دریایی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار لاشه یک دلفین و یک لاک‌پشت دریایی با جثه بزرگ در ساحل پارک بهاران چابهار(دریا بزرگ) مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناس محیط زیست دریایی چابهار لاشه‌های مشاهده شده مربوط به دلفین نواری با نام علمی (Stenella coeruleoalba) و لاک‌پشت سبز با نام علمی (Chelonia mydas) بوده که با اندازه‌گیری‌های انجام شده از لاشه‌ها در محل مشخص شد طول بدن دلفین به گل نشسته 241 سانتی متر و طول «کاراپاس» لاک‌پشت تلف شده یک متر بوده است.

وی گفت: با توجه به آثار شکستگی لاک و متورم شدن بدن در لاک‌پشت دریایی و همچنین وجود زخم در ناحیه باله پشتی و ناحیه شکم دلفین، به نظر می‌رسد مرگ این آبزیان حدود یک هفته قبل در دریا در اثر برخورد شدید جسم سخت به بدن لاک‌پشت و گرفتار شدن دلفین در تور و خفگی بوده و لاشه‌ها با جریانات دریایی به ساحل آمده‌اند.

پورمردان ادامه داد: دلفین‌های نواری از پستاندران دریایی راسته آب بازان بوده که در مناطق معتدل اقیانوس اطلس، آرام، هند و بسیاری از دریاها پراکنده‌اند. این گونه از دلفین‌ها از ماهیان کوچک کفزی و اسکوییدها تغذیه و در دریای عمان مشاهده می‌شوند اما در خلیج فارس حضور آنها کمتر گزارش شده است. لاک پشت‌های دریایی سبز از دوزیستان خزنده بوده و از موجودات در معرض خطر انقراض جهانی و جزو فهرست گونه‌های حفاظت شده «IUCN» هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها