رئیس اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:‌از ابتدای مهر، پلاک تمامی سرویس‌های مدارس در رصد پلیس راهور قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۹۴۰
احضار رانندگان متخلف سرویس مدارس در دستور کار پلیس

به گزارش جام جم آنلاین، سرگرد علی نصیرملا در گفتگو با فارس از نظارت پلیس راهور بر سرویس مدارس خبر داد و اظهار داشت:‌ برای حفظ‌ ایمنی و سلامت دانش‌آموزان، رصد رفتار ترافیکی رانندگان سرویس مدارس در دستور کار پلیس راهور بوده است.

رئیس اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: از ابتدای مهرماه پلاک تمام خودروهای سرویس مدارس در مرکز اجرائیات پلیس راهور جمع‌آوری شده و به صورت ماهیانه کلیه تخلفات آنها رصد می‌شود.

سرگرد نصیرملا با تأکید بر این مطلب که تخلفات حادثه‌ ساز از جمله خط قرمز پلیس در این حوزه است، اعلام کرد: بعد از ثبت تخلفات حادثه‌ ساز رانندگان سرویس مدارس، راننده متخلف احضار شده و ضمن ابلاغ کتبی صورت وضعیت تخلف در لیست رانندگان پر خطر سرویس مدارس قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ثبت پلاک خودرو در لیست رانندگان پر خطر به این معنا است که در تعیین صلاحیت راننده خودرو به عنوان راننده سرویس مدرسه تجدیدنظر خواهد شد.

رئیس اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که سرعت و سبقت غیرمجاز، دور زدن در معابر ممنوع، عدم رعایت حق تقدم عبور، عبور از چراغ قرمز راهنمایی، حرکت مارپیچ و ... از جمله برخی از مصادیق 20گانه تخلفات حادثه‌ساز هستند، اعلام کرد: یکی از بندهای آیین‌نامه سرویس مدارس، رصد تخلفات سرویس مدارس است که تا کنون مغفول مانده بود اما پلیس راهور از ابتدای مهرماه آن را به مرحله اجرا گذاشته است.

سرگرد نصیرملا در خصوص اینکه برخی سرویس‌های مدارس غیرمجاز بوده و پلیس چگونه بر آنها نظارت می‌کند، گفت: کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان به عنوان سرویس مدرسه می‌کنند حتماً با برخورد مأموران پلیس مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تأمین ایمنی و سلامت دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه از جمله مواردی است که والدین نیز باید به آن توجه داشته باشند و از سپردن فرزندان خود به سرویس‌های غیرمجاز بپرهیزند.

رئیس اجرائیات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان سرویس مدارس درخواست کرد از انجام تخلفات به خصوص تخلفات حادثه‌ساز در زمان رانندگی و جابه‌جایی دانش‌آموزان جداً پرهیز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها