فقر در عربستان سعودی بیداد می کند و بسیاری از مناطق این کشور حتی امکانات اولیه زندگی را ندارند اما محمدبن سلمان ولیعهد این کشور همچنان به بریز و بپاش‎های چند سال اخیر خود ادامه می دهد و اینبار یکی دیگر از تابلوهای گران‎قیمت دنیای هنر را خریداری کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۴۷
ادامه ولخرجی های نجومی بن‎ سلمان

به گزارش جام جم آنلاین ، العود، المرگب، الشمیسی، المنفوحه و الدیره از مناطق قدیمی شهر ریاض پایتخت عربستان هستند که ساکنان آن در فقر و ناامنی به سر می‌برند. فقر مطلق در بسیاری دیگر از مناطق عربستان هم دیده می شود اما بر اساس گزارش دیلی میل محمدبن سلمان شاهزاده و ولیعهد سعودی که پیش از این در سال 2017 با پرداخت 450 میلیون دلار یکی از شاهکارهای داوینچی را خریده بود اینبار قصد دارد یک اثر هنری دیگر را به قیمتی حتی بالاتر از این خریداری کند. این تابلو که در موزه هنرهای معاصر میامی در معرض نمایش است All Eternal Love I Have نام دارد و گفته می شود تحت مالکیت فرد دیگری است اما شاهزاده ولخرج سعودی قصد دارد هر طوری هست مالکیت آن را به دست بیاورد هر چند همین الان هم گفته می شود که او به هدفش رسیده و تابلوی مورد نظر هم اکنون در مالکیت اوست. البته در این رابطه هنوز اخبار مشخصی وجود ندارد.

این تابلو اثر هنرمندی به نام یایوی کوشاما است که در آن کدوتنبل های زیادی را ترسیم کرده است.

خبر خرید این تابلوی بی نظیر هنری از سوی بن سلمان از سوی چند رسانه تکذیب می شود اما خبر معتبرتر همانی است که ادعا دارد بن سلمان این تابلوی نجومی را خریداری کرده و به اموال خود افزوده است.

تصور می‌شود که سعودی‌ها در حدود شش ماه پیش با وجود اینکه یک شرکت سرمایه‌گذاری هنری آلمانی مالکیت آن را مطالبه کرده، میلیون ها دلار برای خرید آن هزینه کرده اند و به نظر می رسد گوی سبقت را از آن شرکت آلمانی ربوده اند.

وب سایت Artnews نیز گزارش می دهد شرکت آلمانی شرکای فاین آرت، که برای خرید حضوری پررنگ در بازار و فروش آثار هنری داشته‌اند برای خرید این تابلو بارها اقدام کرده اند.

به هر حال محمدبن سلمان به عنوان مالک این اثر هنری شناخته می شود اما تا ژانویه 2020 حق ندارد آن را با خود جایی ببرد و از موزه هنرهای معاصر میامی خارج کند چرا که بر اساس قرارداد این اثر بی نظیر هنری باید تا آن زمان در معرض نمایش همگان باشد.

به این ترتیب یک تابلوی بسیار گران قیمت دیگر به مجموعه اموال خاندان سلطنتی سعودی اضافه شد. این در حالی است که هنوز قیمت اصلی این تابلو اعلام نشده است. گفته می شود بیش از 450 میلیون دلار هزینه روی دست محمدبن سلمان گذاشته اما اخبار رسانه های دیگر حاکی از این است که پرداخت این مبلغ صحت ندارد و بن سلمان تا امروز فقط 15 میلیون دلار بابت تابلوی مشهور کدوتنبل پرداخته است.

بریز و بپاش های شاهزاده بن سلمان در حالی ادامه دارد که فقر مطلق در بسیاری از نواحی عربستان دیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها