در اتفاقی عجیب در لیگ دسته دوم آلمان، یک بازیکن نیمکت‌نشین بدون اینکه وارد بازی شود پنالتی داد و باعث شد تیمش یک گل دریافت کند.
کد خبر: ۱۲۳۴۸۳۱
بازیکنی که علیه تیمش پنالتی داد / به یاد مجید نجاتی در لیگ آلمان! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ورزش سه، لیگ دسته دوم فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا2 دیشب شاهد یک اتفاق فوتبالی عجیب و غریب بود. پنالتی دادن بازیکنی نیمکت‌نشین بدون اینکه وارد زمین شده باشد.

میشائیل ابرواین، هافبک تیم هولشتاین کیل در جریان دیدار این تیم مقابل بوخوم درحالیکه نیمکت‌نشین بوده و هنوز به میدان فرستاده نشده بود یک پنالتی به حریف داد تا دروازه تیمش باز شود.

ابرواین که در تابستان جاری به هولشتاین کیل ملحق شده در جریان دیدار دو تیم در کنار زمین و پشت دروازه تیمش در حال گرم کردن خود بود. اما او قبل از اینکه توپ از خط پشتی زمین بیرون برود آن را نگه داشت و از بیرون رفتنش خودداری کرد.

داور بازی ابتدا این صحنه را ندیده بود ولی VAR خیلی سریع متوجه حرکت ابرواین شد و داور در نهایت نقطه پنالتی را به سود بوخوم نشان داد. ابرواین هم به دلیل این اشتباه عجیب و غریب خود یک کارت زرد دریافت کرد.

بر اساس قوانین برد بین‌المللی فوتبال، اگر یک بازیکن نیمکت‌نشین در جریان بازی دخالت کند، داور می‌تواند بسته به نوع دخالت، یک ضربه آزاد یا پنالتی به سود تیم رقیب اعلام کند.

در این مورد چون دخالت ابرواین درون محوطه جریمه تیم خودی انجام شد، داور نقطه پنالتی را نشان داد تا بوخوم در دقیقه 38 به گل برسد.

گزارشگر آلمانی بازی در این صحنه خطاب به تماشاچیان تلویزیونی گفت: حالا وقت بازگشت به کتابهای قانون است. پس این مجازاتی است که برای چنین کاری در نظر گرفته شده، باورکردنی نیست. شاهد یکی از عجیب‌ترین صحنه‌های تاریخ بوندس‌لیگا2 هستیم. واقعا عجیب و غریب است. بعید می‌دانم دیگر به این زودی‌ها در فوتبال آلمان شاهد چنین صحنه‌هایی باشیم.

از بخت خوب ابرواین، تیم او هولشتاین کیل در نهایت توانست در این دیدار با نتیجه 2-1 به پیروزی برسد و در رتبه هفتم جدول بوندس‌لیگا2 قرار بگیرد.

ابرواین فوتبال را از سیستم جوانان بایرن مونیخ شروع کرده و در سال 2015 به تیم دوم بوروسیا دورتموند پیوسته.

ابرواین سه سال در آن تیم مشغول کار بوده و سپس به فورتونا کلن پیوسته و از تابستان امسال به هولشتاین کیل ملحق شده ولی تا این لحظه هنوز برای این تیم بازی نکرده است.

این اتفاق ما را بی‌اختیار به یاد اتفاق تقریبا مشابهی می‌اندازد که در فوتبال ایران و در جریان دیدار شهرداری یاسوج و نساجی قائمشهر اتفاق افتاد.

در جریان بازی دو تیم در لیگ دسته اول ایران، مجید نجاتی بازیکن ذخیر شهرداری یاسوج در نیمه دوم این بازی زمانی که پشت دروازه در حال گرم کردن خود بود در یک لحظه وقتی دید مهاجم نساجی در آستانه فروپاشی دروازه این تیم است با همان کاوری که برتن داشت خود را به درون زمین رساند و مانع ورود توپ به دروازه شد.

صحنه ای که کمک داور بعد از مشورت با داور تصمیم گرفت این بازیکن را اخراج و یک خطای دوضرب غیرمستقیم برای میزبان بگیرد تا بازیکنان نساجی با از دست دادن این ضربه صحنه ای عجیب در فوتبال دنیا رقم بزنند.

فیلم این اتفاق به یکی از فیلم های پربیننده در سطح جهان تبدیل شد و مجید نجاتی را با شهرتی جهانی روبرو کرد چون تا قبل از این اقدام مدافع شهرداری یاسوج در هیچ کجای دنیا چنین صحنه ای رقم نخورده بود و همین امر باعث شد تا توجه بیشتر رسانه های دنیا به این بازیکن در لیگ دسته اول فوتبال ایران معطوف شود که با هنرنمایی خود مانع شکست تیمش شده است.

نجاتی بعد از آن اقدام در اظهارنظری جالب گفت:«نه تنها از حرکتی که انجام داده پشیمان نیست بلکه تنها کاری که می توانست انجام دهد تا یاسوجی ها بازنده نشوند همین حرکت بود!».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها