سخنگوی سازمان غذا و دارو به تشریح شیوه نامه جدید سازمان متبوعش در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا پرداخت و گفت: نیاز نیست همه مردم واکسن تزریق کنند.
کد خبر: ۱۲۳۴۷۸۱
الزامات تزریق واکسن آنفلوآنزا چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به دستورالعمل خرید و تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: سال جاری در شیوه نامه‌هایی که در سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده ترجیح بر این است که موضوع تزریق واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک باشد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های موجود از سال‌های گذشته واکسن به تعداد کافی برای افراد و گروه‌های پرخطر از معتبرترین برند‌های خارجی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است در کشور وجود دارد.

جهانپور با بیان اینکه واکسن در دو نوع سه ظرفیت و چهار ظرفیتی با نرخ مصوب در داروخانه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: با نرخ مصوب و تجویز پزشک گروه‌های پرخطر از جمله اطفال، کودکان زیر ۵ سال، افراد بالای ۶۰ سال و افرادی مبتلا به بیماری‌های خاص می‌توانند از این نوع واکسن‌ها استفاده کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فصل تزریق واکسن آنفلوآنزا رو به اتمام است، گفت: توصیه اکید ما این است که با نظر پزشک معالج واکسن از داروخانه‌ها تهیه شده و مردم بدانند که همه افراد و گروه‌های سنی نیاز به واکسن ندارند و بیشتر ترجیح بر استفاده گروه‌های پرخطر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها