دختربچه دو ساله اهل فیلادلفیای آمریکا در جریان یک تیراندازی به دلیل برخورد گلوله به پشت سرش در دم جان سپرد. این یکی از تکراری ترین سناریوهای آمریکا در چند سال اخیر است.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۶۵
آمریکا، جولانگاه هفت تیرکش‎ها /غربِ وحشی و خونبار

به گزارش جام جم آنلاین ، در آمریکا یکی از معمول ترین حوادث تعمدی و مرگبار هفت تیرکشی است. هر چند وقت یکبار خبری در رسانه های جهان منتشر می‎شود که پرده از فاجعه معمول ایالات متحده آمریکا برمی دارد. تیراندازی و قتل. این تیراندازی های افسارگسیخته می تواند افراد زیادی را هدف قرار بگیرد یا اینکه جان یک انسان را به هدر بدهد. می تواند در ماساچوست باشد یا در لس آنجلس. از سویی این تیراندازی می تواند کار یک افسر پلیس باشد و یا یک پسر بچه 14 ساله. خلاصه هر چه که هست تبدیل به فاجعه ای معمول در آمریکا شده است. محدودیت های کم برای نگهداری از اسلحه باعث شده تا هر چند وقت یکبار قتل‌هایی مشابه در سراسر خاک ایالات متحده آمریکا رخ دهد.

پلیس فیلادلفیا نیز روز گذشته گزارش کرد که «تیراندازی ناشناس» به یک خانه تیراندازی کرده که در جریان این تیراندازی یک دختربچه دو ساله در دم جان سپرده است. این تیرانداز ناشناس تیراندازی خود را از بیرون محوطه خانه آغاز کرده است. مادر 24 ساله این کودک به همراه یک مرد 33 ساله دیگر نیز در جریان این تیراندازی به شدت مجروح شده اند. پلیس هنوز موفق نشده عامل این جنایت را دستگیر کند.

برای اینکه پی به این ببریم تیراندازی در آمریکا چقدر به امری مرسوم تبدیل شده کافی است نگاهی به سلسله حوادث مربوط به تیراندازی در این کشور بیندازیم. مواردی که در ادامه می آید تنها بخشی از سلسله حوادث مربوط به تیراندازی در ایالات متحده آمریکاست و نه همه آنها. نکته دیگر اینکه بسیاری از این تیراندازی‎ها اصولا بنا به دلایل نژادپرستانه صورت می گیرد و سیاه پوستان را قربانی می کند.

2019- دیتون و تگزاس

فرد مسلح در شهر دیتون به سمت عابران و ساکنان خیابان اورگون آتش گشود. 10 انسان بی گناه قربانی این عمل جنون آمیز قرار گرفتند. اما فاجعه بزرگ تر درست ساعاتی قبل از این تیراندازی بود چرا که حمله یک فرد مسلح و روانی به یک مرکز خرید در تگزاس 20 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشت. ضارب با خونسردی افرادی را که در حال جمع آوری کمک های خیریه بودند را به آتش گلوله می بندد که در میان قربانیان کودکان هم حضور دارند. یک کودک چهار ماهه هم در بین این قربانیان دیده شد. این دو اتفاق در یک روز رخ داد و جان 27 انسان را گرفت.

این دو حادثه در یک روز رخ داد اما وقتی بیشتر پی به عمق فاجعه می بریم که بدانیم در یک سال اخیر 40 هزار انسان در پی برخورد گلوله به بدنشان فوت کرده‌اند. این بالاترین آمار چند دهه اخیر است.

2017- لاس وگاس

استیون کریگ پدک 64 ساله در طبقه سی و دوم هتلی در خیابان اصلی لاس وگاس قرار داشت. او سر خود را از پنجره بیرون کرد و به روی افراد زیادی که جهت حضور در یک کنسرت در محوطه ای نزدیک هتل جمع شده بودند آتش گشود. همه چیز در چند لحظه به خاک و خون کشیده شد. 50 کشته و 400 مجروح حاصل این کشتار فاجعه آمیز است. یک روز بعد از این فاجعه گروه تروریستی داعش قاتل را سرباز خلافت خود نامید، ادعایی که هرگز ثابت نشد.

2007 – ویرجینیا

اینبار قاتل یک دانشجوی کره‎ای است، دانشجویی به نام سونگ هوی چو. او در محوطه دانشگاه ویرجینیا 27 دانشجو و 5 نفر از کارکنان همان دانشگاه را به آتش گلوله بست و کشت. او سپس خودکشی کرد. 17 زخمی هم بر جای گذاشت. او در ویدئویی که قبل از اقدام جنون آمیزش ضبط کرده بود از «بچه سوسول های پولدار» شکایت کرده بود. به ادعای خودش از سوی آنها مورد آزار قرار گرفته و حالا از آنها انتقام گرفته است.

2016- اورلاندو

عمر متین وارد کلوپ شبانه همجنسگرا در شهر اورلاندوی آمریکا شد. با یک اسلحه کمری و یک وسیله انفجاری دیگر به افراد حاضر در این کلوپ حمله کرد. حمله وحشیانه او 50 کشته و 53 زخمی بر جای گذاشت. او تعدادی را هم به گروگان گرفت اما در درگیری با نیروهای پلیس به ضرب گلوله کشته شد.

1966- تگزاس

چارلز جوزف ویتمن، دانشجوی معماری از طبقه 27 دانشگاه تگزاس اقدام جنایتکارانه خود را شروع کرد. این قاتل 25 ساله که قبلا سرباز تفنگدار بود پس از کشتن مادر و همسر خود به طبقه 27 دانشگاه تگزاس می رود و از همان جا تیراندازی را شروع می کند. در جریان این تیراندازی 14 نفر کشته شدند و 33 نفر دیگر نیز زخمی. جالب اینجاست که ویتمن دانشجوی خوبی معرفی شده بود. او به دست پلیس در همان روز کشته شد.

1991 – تگزاس

باز هم تگزاس و اینبار قاتل جوان دیگری به نام جورج هونارد 35 ساله. اینبار محل جنایت یک کافه بود، کافه ای به نام لوبی. او وارد کافه شد و سپس بی مهابا و بی هدف شروع به تیراندازی کرد. ۲۲ نفر کشته و نزدیک به ۳۰ نفر زخمی شدند. جورج هونارد عامل این حادثه هم پس از این اقدام جنون‌آمیز اقدام به خودکشی کرد. بعدها اعلام شد نفرت او از زنان ممکن است انگیزه انجام این جنایت بوده باشد.

2012- نیوتاون

آدام لانزی مشکلات شدید روانی داشت. او در روز حادثه پیش از رفتن به دبیرستان سندی هوک دو نفر دیگر از جمله مادرش را به قتل رسانده بود. او دبیرستان با اسلحه نیز 20 دانش آموز و شش نفر از کارکنان مدرسه را با تیراندازی از پای در آورد. آدام خودکشی کرد.

1986- ادوموندو

پاتریک هنری یک پستچی بود. او حادثه مرگبار خود را در اداره پست ادوموندو در کالیفرنیا رقم زد و 14 نفر را به قتل رساند. اما انگیزه این پستچی چه بود؟ او از سوی مدیرانش مواخذه شده بود و به همین راحتی تصمیم گرفت انتقام خونباری بگیرد و در محل کارش حمام خون را بیندازد.

2019- ویرجینیابیچ

۱۲ کشته و ۶ زخمی! قاتل هم پولیس ویرجینیا، کارمند سابق شهرداری بود. او ابتدا وارد ساختمان شهرداری شد و ناگهان آتش گلوله را روی همه گشود. اندکی بعد او به دست نیروهای پلیس به قتل رسید.

شهردار ویرجینیابیچ بعد از این اتفاق، لقب «تاریک‌ترین روز تاریخ ویرجینیابیچ» را که از گردشگاه‌های مهم آمریکا محسوب می‌شود، به این روز اختصاص داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها