امروز (جمعه ۲۶ مهر)، هوای تهران در بیشتر مناطق در شرایط مطلوب خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۷۳
هوای مطلوب برای تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وزش باد در نخستین ساعات روز جمعه (۲۶ مهر ۹۸) و با توجه به کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی همراه با رشد ابر در برخی ساعات بعدازظهر روز جاری پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوای بیشتر مناطق در شرایط مطلوب قرار گیرد.

البته در شامگاه جمعه با وجود ازدیاد تردد خودروها و کاهش ناپایداری‌ جوی، شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌شود و احتمال می‌رود در برخی مناطق وضعیت ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) برقرار شود.

با حاکمیت جو آرام تا صبحگاه شنبه (۲۷ مهر ۹۸) انتظار می‌رود بر غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه افزوده شود؛ اگرچه به دلیل کم بودن تردد خودروها در روز تعطیل این شرایط موقتی خواهد بود.

به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز همچنان از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ با این حال در ساعات پایانی شنبه در برخی مناطق پرتردد غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش یافته، اگرچه با توجه به تداوم ناپایداری جوی و رشد ابرناکی و گاهی وزش باد، پراکندگی و کاهش غلظت آلاینده‌ها در اواخر وقت دور از انتظار نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها