معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: هر ۴ پایانه مرزی مهران، خسروی، چذابه و شلمچه مملو از اتوبوس است.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۵۳
پایانه‌های مرزی مملو از اتوبوس شد / آغاز بازگشت زائران از چهارشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته از مرکز مدیریت شبکه راه‌ها، ترافیک در تمامی مرز‌های منتهی به کشور عراق روان است، گفت: تراکم خودرو‌های شخصی در ۴ پایانه مرزی مهران، چذابه، شلمچه و خسروی عادی بوده و نسبت به روز‌های گذشته ترافیک بسیار روان‌تر شده است.

وی با بیان اینکه پایانه برکت مملو از اتوبوس‌های برون شهری است، گفت: هنوز وارد دوره اوج برگشت نشده‌ایم، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی کرده‌ایم شرایط پایدار و مطلوبی را در این بخش فراهم کنیم.

قربانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده است که میزان رفت و برگشت زائران از مرز با هم برابر شده است، گفت: از ساعات پایانی امروز موج برگشت زائران آغاز می‌شود و این پیک زمانی تا ۲۹ مهر ادامه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه شهر مهران در مقایسه با سایر پایانه‌های مرزی بسیار شلوغ‌تر و پر ترافیک‌تر است، گفت: در شهر مهران سه پایانه معین اندیمشک، همدان و کرمانشاه در نظر گرفته‌ایم که زائران با مراجعه به پایانه برکت می‌توانند با مراجعه به این سه شهر به مقصد نهایی خود بروند.

وی توضیح داد: با تابلو‌های راهنمایی که در این پایانه نصب کرده‌ایم زائران باید مقصد نهایی خود را انتخاب کنند، از مرز مهران تنها اتوبوس به سه شهر همدان، کرمانشاه و اندیمشک در نظر گرفته شده است.

قربانی توضیح داد: یک قرارگاه حمل و نقلی زائران اربعین در این پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و با هماهنگی راه‌آهن و سازمان هواپیمایی سعی کرده‌ایم روند تردد و جابه‌جایی زائران را در این ایام تسهیل‌ کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توضیح داد: افرادی که بازگشت از مهران را انتخاب می‌کنند باید حتما به سه پایانه معین مراجعه کنند در غیر این صورت روند بازگشتی آن‌ها طولانی‌تر و پر هزینه‌تر خواهد شد.

وی بیان کرد: در این ایام تنها از ناوگان اتوبوس‌رانی برای جابه‌جایی زائران استفاده می‌شود و زائران می خواهیم به شایعه‌های ایجاد شده مبنی بر جابه‌جایی زوار با کامیون و یا سایر خودرو‌ها، توجه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها