از آنجایی که زنان نقش مهمی در تولید مثل دارند، واژن از مهمترین و حیاتی ترین بخش های بدن یک زن محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۵۱
آشنایی با بیماری های زنان و چگونگی پیشگیری و درمان آن

چنانچه هر مشکلی در این عضو از زنان به وجود آید و درمان نشود، در آینده ممکن است بر باروری آنان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، شناسایی بیماری های زنان و چگونگی پیشگیری و درمان آن ها از مهم ترین مسائلی است که بانوان باید آن را در نظر داشته باشند.

آشنایی با بیماری های زنان و چگونگی پیشگیری و درمان آن

عفونت واژن (مهبل)

عفونت واژن (مهبل)، یکی از شایع ترین بیماری های زنان محسوب می شود که به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، مصرف آنتی بیوتیک ها، پوشیدن لباس های زیر تنگ و غیر نخی، شستشوی مکرر واژن، استفاده از کرم ها و خوشبو کننده های مهبلی، مقاربت بیش از حد، استفاده از روان کننده ها و کرم های اسپرم کش برای جلوگیری از بارداری ایجاد می شود.

علائم عفونت واژن

عفونت واژن معمولا با علائمی نظیر درد شکم، خارش ناحیه واژن، درد لگنی، تغییر در رنگ و بوی ترشحات واژینال، لکه بینی، تب، درد کلیه، تکرر ادرار و درد به هنگام مقاربت ظاهر می شود.

انواع عفونت های واژن (مهبل)

عفونت‌های واژن برحسب نوع ترشحات و عامل به وجود آورنده آن به چهار دسته کلی تقسیم میشود که عبارتند از:

عفونت‌های باکتریایی واژن: این نوع عفونت در اثر اختلال در تعادل طبیعی میکروب های داخل واژن، تغییر مکرر در اسیدی و قلیایی شدن محیط داخلی واژن، رشد بیش از حد باکتری ها و همچنین مقاربت بیش از اندازه، ایجاد می شوند.

عفونت‌های تریکومونایی واژن: این نوع عفونت واژینال توسط نوعی انگل بی هوازی به نام تریکوموناس واژینال (Trichomonas vaginalis) ایجاد می شود. در اغلب موارد مرد ناقل این انگل بوده و از راه مقاربت آن را به بدن زن منتقل کرده و سبب عفونت واژینال در زن می شود. خارش شدید، ترشح رقیق و خاکستری همراه با بوی بد (مانند بوی ماهی) از نشانه های این بیماری می باشد.

عفونت‌های کاندیدیایی واژن: این عفونت توسط نوعی قارچ به نام کاندیدیا آلبیکانس (Candida_albicans) در داخل واژن ایجاد می شود. خطر ابتلا به این عفونت در زنان باردار، مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که قرص های آنتی بیوتیک مصرف می کنند، بیشتر از سایر زنان است.

عفونت‌های التهابی واژن: نوعی سندرم بالینی است که با علائمی نظیر قرمزی منتشر شده در ناحیه واژن، ترشحات فراوان و چرکی واژن ظاهر می شود.

توصیه های مهم جهت پیشگیری

  1. لباس زیر خود را روزانه تعویض کرده و حتما از لباس های زیر نخی و با طیف رنگ روشن یا سفید استفاده کنید.
  2. با دست کثیف طهارت نگیرید. پس از طهارت نیز خود را با دستمال تمیزی خشک کنید.
  3. به هنگام طهارت همیشه ابتدا مهبل و سپس مقعد را بشویید.
  4. لازم است همسرتان نیز بهداشت شخصی خود را به خصوص قبل از مقاربت، رعایت کند.
  5. از مقاربت هنگام قاعدگی و یا با روش های نادرست به خصوص مقعدی خودداری کنید، زیرا احتمال انتقال عفونت و بروز بیماری در آن بسیار افزایش می یابد.
  6. گروهی از میکروب های بیماری زا در بدن همسر بیمار وجود دارند و با وجود اینکه در بدن مرد، باعث بیماری یا علامت خاصی نمی شوند، ولی پس از انتقال به بدن زن بیماری زا خواهند شد. به همین دلیل در بعضی از انواع عفونت ها، برای زوجین به طور همزمان دارو تجویز می شود.
  7. از استرس بپرهیزید، زیرا استرس عامل بسیاری از بیماری ها است. در رابطه با عفونت واژن، افزایش سطح آدرنالین می تواند روی هورمون های جنسی اثر گذاشته و منجر به تغییرات دوره قاعدگی و خطر ابتلا به عفونت های قارچی و ... شود.

درمان خارش و عفونت واژن

یکی دیگر از مشکلات شایعی که در بین زنان وجود دارد، خارش مهبل (واژن) است. این مشکل می تواند به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی شکل گیرد و یا نشانه ای از یک بیماری باشد. به طور کلی، خارش، سوزش یا تحریک در ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و بایستی درمان شود. براستی برای رفع خارش واژن چه باید کرد ؟

رفع عفونت و خارش واژن با گیاه معجزه گر ماریانا

گیاه ماریانا یکی از گیاهان دارویی موثر در درمان بیماری های زنان است و خواصی نظیر از بین بردن عفونت ها و باکتری های دهانه رحم، از بین بردن خارش و بوی بد واژن و ایجاد تعادل در ترشحات زنانه دارد. علاوه بر آن موجب تنگ شدن واژن، افزایش میل جنسی نیز خواهد شد. اگر شما دنبال راهی برای رفع شل شدگی واژن هستید، می توانید از گیاه ماریانا استفاده کنید.

جهت مصرف این گیاه، ابتدا پودر ماریانا را در یک لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس محلول را از صافی رد کنید. بعد از سرد شدن هر بار یک سرنگ ۲۰ سی سی (بدون سر سوزن) را از محلول پر کرده و استفاده نمایید. یا اینکه محلول را در ظرفی بریزید بطوری که در آن ظرف به مدت ۱۵ دقیقه بنشینید تا واژن با این محلول کاملا در تماس باشد.

روش استفاده از شیاف ماریانا

همچنین جهت سهولت در مصرف گیاه ماریانا، شیاف گیاهی ماریانا جایگزین بهتری نسبت به گیاه آن خواهد بود. هر زمان نیاز به انقباض واژن و تنگ کردن آن داشتید، یک شیاف را چند ساعت قبل، داخل واژن قرار دهید. شیاف در طی نیم ساعت اثر کرده و واژن را تنگ می کند. میزان مصرف شیاف ماریانا در هر فرد متفاوت بوده و ممکن است کمتر یا بیشتر از این میزان باشد.

سایر نسخه های گیاهی جهت رفع خارش و عفونت واژن

نسخه اول: به ۷۵۰ میلی لیتر آب، 30 گرم پوست انار افزوده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس آن را صاف کرده و واژن و نواحی اطراف آن را با این محلول شستشو دهید.

نسخه دوم: حدود یک کیلوگرم کاهوی تازه را داخل آبمیوه گیری ریخته و عصاره آن را بگیرید. سپس روزانه سه مرتبه واژن را با این عصاره شستشو دهید.

نسخه سوم: جهت رفع خارش و التهاب واژن، عرق کاسنی و آب جوشانده غلیظ شاتره را با هم مخلوط کرده و روزانه واژن را با آن شستشو دهید.

نسخه چهارم: یک استکان عرق کاسنی را به یک استکان دمنوش غلیظ بنفشه اضافه کنید. این محلول را با کمی آب سرد، داخل تشتی ریخته و درون آن بنشینید. همچنین، می توانید از این محلول جهت شستشوی واژن استفاده کنید.

منبع: عطارک، مجله طب سنتی و عطاری آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها