وزیر صنعت گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی در کشور، نشان از کاهش نرخ ۹۳ قلم کالا داشته است.
کد خبر: ۱۲۳۳۰۵۷
کاهش قیمت ۹۳ قلم کالای اساسی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رضا رحمانی در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و البته به طور حتم علت تلاطم قیمت ۷ قلم کالای دیگر را نیز بررسی و اقدامات مقتضی برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پیش‌بینی ما و آمارها موید این نکته است که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه روند تولید نیز در کشور روبه رشد است و در ماه‌های پیش رو، کاهش قیمتها بر روند زندگی مصرف‌کننده نیز براساس شاخص CPI تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در مصوبات ستاد تنظیم بازار باید مصرف‌کننده و تولیدکننده را با هم دید، تاکید کرد: برای تامین حقوق این دو بخش، باید تصمیمات به‌گونه ای اتخاذ شود که هیچ کدام در این میان آسیب نبینند.

رحمانی گفت: امسال سیاست وزارتخانه بر این مبناست که صادرات انواع اقلام کالایی بر اساس رعایت ضوابط تامین اولیه نیاز کشور و در صورت مازاد تولید، با اعمال مقررات تعرفه‌ای متناسب که البته مستلزم پایه کارشناسی است، انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح نظارت در ایام منتهی به اربعین امام حسین (ع) و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای صادرات کالا به کشور عراق گفت: باید مسیرهای کامیون‌ها از مسیرهای زوار جدا شود و از حالا برای سال آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دغدغه مورد طرح باغداران سیب در سفر به استان آذربایجان شرقی، گفت: برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و باغداران ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سازمانهای صمت استانها در خصوص این محصول نظارت بیشتری داشته باشند تا این بخش از تولید کشورمان نیز سرپا باشد و اشتغال افراد به خطر نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها