تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 روز سه شنبه در منامه پایتخت بحرین مقابل تیم ملی فوتبال این کشور به میدان می رود.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۰۲
ایران-بحرین ؛ نبرد همیشگی در منامه

به گزارش جام جم آنلاین ، شاگردان مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران فردا مقابل بحرین قرار می گیرند، بحرینی که فوتبال ایران مقابل آن کلی خاطره تلخ و شیرین دارد که البته با توجه به دیدار تاریخی سال 80 ، تلخی ها بیشتر به شیرینی‌ها می‌چربد!

با این وجود نه تیم ملی فوتبال ایران شرایط سال 80 را دارد و نه بحرین مثل آن زمان است. کل نسل فوتبالی هر دو کشور تغییر کرده و حالا همه چیز متفاوت است. بحرینی‌ها آن شب رویایی و پیروزی سه بر یک مقابل ایران را فراموش نمی‎کنند، فوتبال ایران هم هرگز یادش نمی رود چگونه در آستانه صعود به جام‎جهانی قرار داشت اما به تلخ ترین شکل ممکن رویایش بر باد رفت.

به هر حال آن خاطره تلخ تاریخی کمترین تاثیری در بازی فردا ندارد. بحرین، تیمی که به سبک و سیاق سایر تیم های حوزه خلیج فارس خوب بلد است وقت کشی کند اینبار حریفی جدی مقابل شاگردان ویلموتس تصور نمی شود. فوتبال کشور کوچک بحرین هم اکنون در رده‎بندی فیفا روی پله شمار 105 ایستاده است و این یعنی اینکه 80 پله پایین‎تر از فوتبال ایران قرار دارد. البته رده بندی فیفا دلیلی نیست که فکر کنیم تیم تحت هدایت ویلموتس می تواند بحرین را گلباران کند. این تیم همیشه حریف سرسختی برای ایران بوده و هست.

تیم ملی فوتبال بحرین از دو مسابقه قبلی خود در این گروه یک برد و یک مساوی داشته است. برد مقابل تیم ضعیف کامبوج رقم خورد و مساوی هم در برابر عراق دیگر مدعی این گروه بود. بحرینی ها اکنون در رده سوم جدول گروه C قرار دارند.

بحرین یک مربی پرتغالی به نام سوسا دارد که از زمانی که آمده با این تیم چهار برد، دو مساوی و یک باخت ثبت کرده است. تنها شکست این تیم مقابل آذربایجان بوده و نکته جالب این است که هر چهار برد بحرین با نتیجه یک بر صفر رقم خورده است.

با اینکه در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما نمی توان با هیچ متر و معیاری تیم ملی فوتبال بحرین را با ایران مقایسه کرد. تیم ملی فوتبال ایران بازیکنان متعددی دارد که در لیگ های مختلف اروپایی بازی می کنند، بسیاری از آنها در جام جهانی، لیگ قهرمانان اروپا و سایر رویدادهای معتبر بازی کرده اند اما اعضای تیم ملی فوتبال بحرین چنین نیستند.

تیم ملی فوتبال ایران در بازی قبلی کامبوج را با 14 گل در هم کوبید و ویلموتس هم تاکید کرد که تیم تحت هدایتش همواره به دنبال بردهای پر گل است و فرقی نمی کند که مقابل کدام تیم قرار می گیرند. جسارت ویلموتس تا آنجا بالا رفت که گفت تیمش همیشه هجومی بازی خواهد کرد حتی اگر به قیمت باخت تمام شود.

تیم ایران در صورت برتری مقابل بحرین 9 امتیازی می شود و به صدرنشینی خود در گروه ادامه می دهد. پیروزی مقابل بحرین با توجه به آن سابقه تاریخی خیلی مهم است و برای هواداران فوتبال ایران بسیار دلنشین به نظر می رسد. شاگردان ویلموتس توانایی شکست بحرین را دارند.

تنها نکته مهم در رابطه با تیم ملی فوتبال ایران این است که اشکان دژاگه کاپیتان تیم به دلیل مصدومیت نمی تواند به میدان برود اما سایر نفرات برای همراهی تیم هیچ مشکلی ندارند.

با اعلام فیفا والنتین کوالنکوف ازبکستانی با کمک های آندری سانپکو و تیمور جانیولین این بازی را قضاوت خواهند کرد. ایلجیز تانتاشو از ازبکستان نیز به عنوان داور چهارم برای این دیدار انتخاب شده است. ناظر داوری از استرالیا و نماینده مسابقه از کشور چین تایپه است.

بحرینی‎ها تلاش زیادی می کنند تا ورزشگاه ملی منامه در دیدار با ایران پر شود. دیدار دو تیم راس ساعت 20 آغاز خواهد شد.

جدول گروه C

1- ایران 6 امتیاز

2- عراق 4 امتیاز

3- بحرین 4 امتیاز

4- هنگ کنگ یک امتیاز

5-کامبوج یک امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها