مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد در تهران و استان‌های ساحلی دریای خزر و پاره‌ای دیگر از مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸۰
آسمان تهران و چند استان دیگر بارانی می شود

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: براساس خروجی آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز (۲۰ مهر) و طی فردا (۲۱ مهر) با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش دما حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود که با مواج شدن دریای خزر همراه است.

وی ادامه داد: طی این مدت در برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شمال همدان و به‌تدریج طی فردا تا اوایل وقت روز دوشنبه (۲۲ مهر) دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز دوشنبه (۲۲ مهر) در ارتفاعات مرکزی و برخی مناطق استان‌های تهران، سمنان، البرز، قم، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و شرق خوزستان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان این که امروز (۲۰ مهر) در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس و طی فردا (۲۱ مهر) برای جنوب و غرب فارس رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، تاکید کرد: از بعد از ظهر فردا و طی روز دوشنبه برای پاره‌ای از مناطق شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید و حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران طی پس فردا (۲۲ مهر) نیز نیمه ابری با وزش باد و بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها