سازمان فضایی ایران در نامه‌ای به دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل نسبت به تحریم این سازمان از سوی آمریکا اعتراض و این رفتار مخرب را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۳۵۴
نامه اعتراض آمیز ایران به سازمان ملل ارسال شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نامه رئیس سازمان فضایی کشورمان درخصوص اقدام آمریکا در تحریم غیرقانونی سازمان فضایی و دو موسسه مطالعاتی فضایی ایرانی را به مدیر دفتر امور فضای ماورای جو ملل متحد تسلیم کرد.

در ابتدای این نامه، با اشاره به تحریم اخیر غیرقانونی و یک‌جانبه آمریکا علیه سازمان فضایی، مرکز تحقیقات فضایی و همچنین موسسه تحقیقات فضای ماورای جو ایران، تصریح شده است که ماموریت و مسئولیت هر سه سازمان مذکور، پوشش و پشتیبانی از استفاده صلح‌آمیز غیرنظامی از فضای ماوراء جو بوده و صرفا بر روی فعالیت های صلح‌آمیز فضای ماوراء جو تمرکز داشته‌اند.

این نامه در ادامه با تاکید بر اینکه اقدامات قهری یک‌جانبه آمریکا، مخالف حقوق بین‌الملل به‌طور عام و اصول همکاری در فعالیت‌های فضایی و دسترسی آزاد تمامی دولت‌ها به فضا به‌طور خاص است، افزود: جمهوری اسلامی از آن دسته از کشورهایی است که در بستر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل، و خشکسالی قرار دارد که استفاده از فناوری فضایی جهت پیشگیری از این بلایا و کاهش اثرات آن، حیاتی است.

همچنین در این نامه با اشاره به برخی ویژگی‌های اقلیمی و سرزمینی ایران ازجمله قرار داشتن بخش‌هایی از مناطق مسکونی در خطر سیل و غیره، بر ضرورت و اهمیت پرتاب ماهواره‌ها از سوی ایران به فضا تاکید شده است.

در این نامه آمده است: لازم است تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد در محافل بین‌المللی ازجمله کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو، این رفتار مخرب اخیر آمریکا را محکوم کرده و به همکاری‌های خود با ایران ادامه دهند و از دفتر فضای ماوراء جو سازمان ملل نیز خواسته شده است تا در تعاملات خود با سایر دولت‌ها و همچنین در نشست‌های کوپوس، بر این واقعیت تاکید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها