4 نکته طلایی در خصوص ورق رنگی که نمی دانید !

ورق رنگی چیست؟

ورق های رنگی از رنگ آمیزی ورق گالوانیزه تولید شده و علاوه بر مقاومت دو چندان در برابر خوردگی دارای زیبایی ظاهر منحصر به فردی نیز می باشند.
کد خبر: ۱۲۳۲۰۰۴
ورق رنگی چیست؟

از این محصول در صنایع ساختمانی، لوازم خانگی، صنایع فلزی و حمل و نقل استفاده می شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و زیبایی ظاهر دارای محبوبیت زیادی نیز می باشد.

همچنین به دلیل تفاوت در مراحل تولید این محصول با سایر ورق ها، قیمت ورق رنگی نسبت به قیمت ورق سیاه و گالوانیزه بیشتر است و سبب افزایش هزینه های پروژه می گردد با این حال به دلیل مقاومت بالا و ظاهر زیبا همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. در ابتدا شما را با انواع ورق های رنگی و کاربرد آن ها آشنا خواهیم کرد.

مشخصات ورق های رنگی

ورق های رنگی توسط رنگ آمیزی الکترواستاتیک ورق های گالوانیزه تولید می شوند. ضخامت پوشش رنگی در قسمت بالای ورق 25-20 میکرون و در سطح پایینی 15-7 میکرون می باشد. مزیت این محصول نسبت به ورق های گالوانیزه ظاهر زیباتر، عدم تغییر رنگ در طول زمان، مقاومت دو چندان در برابر خوردگی، وزن سبک و ایمنی بالا می باشد. همچنین این ورق ها شکل پذیری بالایی داشته و در انواع نمونه های فرمینگ سفالی، شادولاین، ذوزنقه، کرکره ای، پالرمو و ژنوا برای استفاده در سقف های شیروانی موجود می باشد. ورق های رنگی دارای ضخامتی اندک بین 0.7-0.2 میلی متر بوده و به دو صورت رول و شیت در ابعاد 1000 و 1250 میلی متری موجود است.

کاربرد ورق های رنگی

ورق های گالوانیزه در صنعت و ساختمان کاربرد زیادی دارند. از جمله کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

صنعت ساختمان مانند سقف کاذب و نماهای دکوراتیو

صنایع فلزی مانند کابینت

ساندویچ پانل برای پوشش سقف و دیوار

لوازم خانگی

صنعت حمل و نقل

سردخانه ها

بدنه دیگ های بخار و ماشین آلات صنعتی

سقف و بدنه انبارها و کارگاه ها

معرفی انواع ورق رنگی شیروانی

ورق رنگی طرح سفال پالرمو

طرح سفال در ورق های گالوانیزه رنگی شباهت زیادی به سقف های شیروانی شهر پالرمو در ایتالیا داشته و از این رو طرح سفال پالرمو نامیده می شود. قسمت روی این ورق در دو مرحله به ضخامت 25-20 میکرون و قسمت پشت آن در یک مرحله به ضخامت 15-7 میکرون رنگ می شود که علاوه بر ظاهر زیبا مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی می یابد. ضخامت این ورق ها عموما 0.050 میلی متر و عرض آن پیش از فرم دهی 100 و 125 سانتی متر می باشد. طول ورق نیز بنا به درخواست مشتری متفاوت است. از مزایای ورق رنگی طرح سفال می توان به نصب سریع و آسان، زیبایی و قیمت مناسب، وزن سبک و ایمنی بالا، عدم تغییر رنگ و شکل، مقاومت در برابر رطوبت آب و هوا و عدم شکستگی به مرور زمان اشاره کرد. لازم به ذکر است قیمت فرمینگ طرح سفال حدودا ده برابر برش و فرمینگ ورق گالوانیزه کرکره، شادولاین و ذوزنقه می باشد.

ورق رنگی طرح شادولاین

این طرح شبیه به طرح ذوزنقه بوده و در ابتدا بیشتر بر روی ساندویچ پانل ها اجرا می شد و با افزایش تقاضا بر روی سقف های مختلف نیز اجرا گردید. طرح شادولاین یکی از محبوب ترین طرح های ورق شیروانی بوده و از لحاظ قیمت از ورق سینوسی بیشتر می باشد ولی طراحی مناسب تری دارد. ضخامت این ورق ها مابین 0.7-0.5 میلی متر بوده و از خصوصیات بارز آن زیبایی، وزن کم و مقرون به صرفه بودن آن می باشد.

ورق رنگی طرح ذوزنقه

این فرمینگ، موج های مربعی شکل در عرض ورق ایجاد می کند و شبیه به ورق سینوسی می باشد. این دو فرمینگ تنها در مقاومت، ابعاد و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. این ورق دارای کاربردهای متفاوتی بوده که از مهم ترین آن ها می توان به پوشش سقف های شیروانی اشاره کرد. این فرمینگ یکی از رایج ترین و پرکاربردترین فرمینگ های ورق گالوانیزه می باشد و ضخامتی در حدود 0.6-0.04 میلی متر داشته و دارای عرض 100 و 125 سانتی متر می باشد. زمان آماده سازی ورق گالوانیزه رنگی بین 48-2 ساعت از زمان سفارش است.

ورق رنگی طرح کرکره ای

طرح کرکره ای ابتدایی ترین و قدیمی ترین فرمینگ ورق های گالوانیزه می باشد. این فرمینگ از ورق رول گالوانیزه با عرض 100 و 125 میلی متر تولید می گردد و ضخامت آن نیز در محدوده 0.050-1 میلی متر می باشد. این ورق شباهت زیادی با نوع سینوسی داشته و طول آن بسته به سفارش مشتری متغیر می باشد. ورق های رنگی طرح کرکره ای دارای تنوع رنگ بالایی بوده و به دلیل فرمینگ خاص نسبت به قیمت ورق گالوانیزه و رنگی بیشتر می باشند ولی در نهایت ظاهر زیباتری به پروژه ها خواهند داد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت میلگرد و انواع ورق های فولادی و مقاطع و اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات به سایت مرکزآهن مراجعه نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها