وزیر تعاون خبر داد:

حذف یارانه ۷۰۰ هزار متمکن

وزیر تعاون گفت: ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن در دستور حذف یارانه قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۴۶
حذف یارانه ۷۰۰ هزار متمکن

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا آماری از مجلس درباره حذف ۵.۵ میلیون نفر از یارانه بگیران طبق مصوبه بیرون آمد در حالی که شما شمار مشمولان حذف شده از فهرست یارانه را ۱۷۰ هزار نفر اعلام کرده بودید، گفت: خیر، شما تعداد افراد و خانوار را مخلوط کرده‌اید. مجموعا مجلس به دولت تکلیف و اختیار داده که نسبت به حذف یارانه سه دهک درآمدی اقدام کند که به لحاظ تعداد جمعیت ۲۴ میلیون نفر می‌شود.

وی افزود: بررسی‌های ما در نمودار میزان درآمد خانوار به شکل U است، یعنی جمعیت اندکی در حد چند صدک و یک دهک افرادی هستند که شرایط زندگی بسیار نامطلوبی دارند. از آن سو هم همین تعداد، وضعیت بسیار مطلوبی دارند. در حذف آنها که توان مالی دارند هیچ مشکلی وجود ندارد و داریم در این مسیر گام بر میداریم.

وزیر رفاه گفت: در این دوره حدود ۱۷۰ هزار خانوار یعنی ۷۰۰ هزار نفر از اقشار متمکن که ضریب خطای کمتری دارد در مرحله اول در دستور حذف قرار گرفتند ولی هرچه به سمت جلو حرکت می‌کنیم چون به قاعده U و افرادی که به لحاظ درآمدی مشابهت‌هایی دارند و طبقه متوسط جامعه را تشکیل می دهند می رسیم.

وی با اشاره به اینکه حتما باید برای این افراد با احتیاط عمل کنیم، افزود: قصد نداریم در این شرایط معیشتی خانوار ضریب خطا در طبقه متوسط بالا برود و بخشی از آنها مشمول حذف شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حدود ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ اعتراض بعد از حذف، در سامانه ثبت شده گفت: با نگاه جامع تر و بهره گیری از بانک‌های اطلاعاتی تلاش می کنیم به اعتراضات به موقع رسیدگی کنیم اما حداقل بیش از یک ماه زمان می برد.

وی در پاسخ به اینکه یکی از مدیران دولتی مشمول حذف اعتراض کرده بود تاکید کرد: متاسفانه اعتراض در اقشاری صورت می‌گیرد که جای تعجب است. مدیران کل برخی دستگاه‌ها، صاحبان مشاغل آزاد که علی الاصول نباید معترض باشند اما هستند.

وزیر رفاه افزود: با پالایشی که انجام می دهیم تلاش می کنیم افراد متمکن مشمول دریافت یارانه نباشند.

شریعتمداری افزود: هر مقدار حذف شود از ماه اول در چرخه اقتصاد و در خزانه باقی می ماند و اینطور نیست که پولی بدهیم پس بگیریم، بلکه یک پولی را نمی دهیم.

وی در مورد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: پیشنهاد ما در اولین جلسه نظارتی قانون حمایت از معلولین این بود که منابع حاصل به مددجویان اختصاص یابد که مورد موافقت آقای جهانگیری قرار گرفت و نامه مکتوبی به سازمان برنامه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در ابتدا ۱۲ هزار میلیارد و امسال ۲۲ هزار منابع می‌خواهد گفت: اگر بخشی از منابع وارد این حوزه شود خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حتما دارا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
۰
۰
یارانه را قطع می كنید عیبی نداره فقط برای اینكه خیال ما هم راحت باشه كه این پول واقعا به دست نیازمندان واقعی اش می رسه بزارید قوه قضاییه مخصوصا شخص آقای رئیسی در جریان این مخارج باشه تا معلوم شه پولها كجا میره
با این دزد بازاری كه ما تو كشور می بینیم از كجا معلوم كه فردا خاوری هایی دیگه ایی رخ نده

نیازمندی ها