می‎دانید این روزهای پرسپولیس یادآور چیست؟ یادآور پرسپولیسی که هر چه جان می‎کَند در نهایت آخر فصل چهارم یا پنجم می‎شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۴۴۴
پرسپولیسِ بی‎ جان، پرسپولیسِ بی‎ جام

جام جم آنلاین- تیمِ تحت هدایت کالدرون اکنون واقعا به همان تیمی شباهت دارد که بهترین گزینه برای رتبه چهارم یا پنجمی بود.

پرسپولیس هفته اول لیگ نوزدهم با پارس جنوبی جم مسابقه میدهد. بیجان می بَرد. حالا همه می گویند پرسپولیسِ رویایی، فصل نوزدهم را هم با برد شروع کرد. اما واقعیت این است که سرخ ها در هفته نخست کم جان بودند.

این تیم در هفته دوم لیگ برتر با گابریل کالدرون اما «وا» داد؛ آن هم مقابل تراکتوری که به یکی از جنجالی ترین و پردردسرترین رقیبان سرخ ها در سالهای اخیر تبدیل شده است. شاگردان کالدرون مقابل حریف تبریزی تن به شکست یک بر صفر دادند. پرسپولیس در آن مسابقه سردرگم بود همانطور که در هفته سوم مقابل صنعت نفت نشان داد. هر چند در آن مسابقه قهرمان فصل گذشته با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید اما مشکل اینجا بود که این تیم جان نداشت، قدرت کافی برای مانور قهرمانی دادن نداشت.

هفته چهارم اما اتفاق بسیار خوبی افتاد، پرسپولیس در دربی شماره 90 مقابل حریف همیشه سنتی و مدعی به برتری یک بر صفر دست یافت. رویای شیرین قرمز همین جا تمام شد. دو هفته بسیار طوفانی و غم انگیز در انتظار سرخ ها بود. ابتدا شکست دو بر صفر مقابل سپاهان و سپس شکست یک بر صفر مقابل شهر خودرو. دو شکست پشت سر هم برای تیمی که قهرمانی سه فصل گذشته را یدک می کشد خیلی تلخ و البته عجیب است.

پرسپولیس نه تنها از رقبا که از خودش هم به شدت عقب افتاده است. شش بازی و فقط 9 امتیاز. مشکل پرسپولیسِ بعد از برانکو چیست؟ میتوانیم برخی از دست اندازهای پرسپولیس بر سر راه کسب امتیاز بیشتر به خصوص مقابل مدعیانی مانند سپاهان و شهرخودرو را به اشتباهات فردی نسبت بدهیم، به اشتباهات فردیِ بازیکنی مثل حسین ماهینی که به خصوص در برابر شهرخودرو و در زمان به ثمر رسیدن گل این تیم مقصر اصلی بود.

فقدان جلال حسینی در خط دفاع نیز مشکل بسیار بزرگ دیگر است. دفاع پرسپولیسی ها در غیاب کاپیتان جلال نشان داده تا چه اندازه نفوذپذیر و شکننده است. هیچکس تا امروز در خط دفاع مطمئن نشان نداده تا جای خالی جلال روز به روز پررنگ تر شود. او را باید یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس قلمداد کرد، مدافعی که اگر او را از جمع سرخها حذف می کردیم به سختی میتوانیم سه قهرمانی پیاپی را در سه فصل گذشته برای سرخها تصور کنیم.

و اما مشکل بسیار بزرگ تر سرخهای پایتخت به ضعف گلزنی برمی گردد. واقعیت این است که علی علیپور به عنوان برترین گلزن سرخها در فصلهای گذشته این فصل به یک مهره ناکارآمد تبدیل شده که هنوز هم به این فکر می کند به خارج از کشور منتقل شود. او هنوز رویای لژیونر شدن دارد و این رویا زهر گلزنی او را در ترکیب پرسپولیس گرفته است.

پرسپولیس جان ندارد. پرسپولیسی که بی جان باشد در انتهای فصل بی جام هم خواهد بود، تیم بی جانی که در بهترین حالت چهارم یا پنجم شود. سرخها یک شوک اساسی می خواهند. بازگشت به صدر جدول حالا برای کالدرون سخت ترین کار ممکن است. نکند این بازگشت به یک ماموریت غیرممکن برای پرسپولیس تبدیل شود؟!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها