ولیعهد عربستان در مصاحبه با تلویزیون امریکایی بار‌ها مخاطبان خود را به سخره گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۴۳
ولیعهدی که در یک دقیقه ۶ دروغ گفت!

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه «القدس العربی» یادداشت روز خود را به سالگرد قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد آل‌ سعود اختصاص ‏داد و نوشت: محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، نتوانست در برابر وسوسه حضور در شبکه تلویزیونی «سی ‏بی اس» آمریکا و در برنامه «۶۰ دقیقه» مقاومت کند.

او با این تصور در این مصاحبه شرکت کرد که می‌تواند در بهبود ‏چهره خود که پس از ترور خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول، به پایین‌ترین سطح خود رسیده است، ‏مؤثر باشد.

با وجود اینکه گفته می‌شود پیش از انجام این گفتگو، سؤال‌ها در اختیار او قرار گرفته بود و او خود را برای ‏این سؤال‌ها و نیز برای ورود به بازی ادعایی صراحت و صرافت و شفافیت آماده کرده بود، اما تیرش به سنگ خورد و ‏تلاش هایش به جایی نرسید؛ زیرا ولیعهد از تاکتیک فریب و غافلگیر کردن مخاطبان استفاده کرد و دروغ‌هایی سرهم کرد ‏که برای هیچ عقل سلیمی پذیرفتنی نبود و اندک اصول منطقی نیز به‌طور کامل آن‌ها را زیر سؤال می‌برد. ‏

چگونه می‌توان پذیرفت که بن‌ سلمان مسئول این جنایت فجیع باشد، اما از وقوع آن اطلاع نداشته باشد، حال آنکه ‏افراد نزدیک به او بودند که برنامه ریزی کرده و طرح عملیات و فریبکاری پس از آن را ریخته اند؟ اگر آن گونه که او در ‏این گفتگوی خود القاء کرد که مسئول اول در عربستان به‌شمار می‌رود و مجرمان هر چند که پست و سمتشان مهم ‏باشد، مجازات خواهند شد، پس او از یک سال پیش منتظر چه چیزی است؟ سعود القحطانی مشاور سابق دربار که ‏یکی از افراد نزدیک به بن‌سلمان است و متهم نخست این پرونده به‌شمار می‌رود که طرح ترور را برنامه ریزی کرده است و ‏باید بر اساس ادعا‌های ولیعهد محاکمه شود، کجا پنهان شده است؟

دروغ پردازی‌های بن‌سلمان به پرونده ترور خاشقجی که بن‌سلمان در آن به خوبی فریبکاری کرد، محدود نشد بلکه به ‏موضوع دیگر که همان فعالیت زنان بازداشت شده در عربستان نیز است، کشیده شد.

او در این مصاحبه هرگونه ‏شکنجه آن‌ها را به‌طور کلی منکر شد؛ زیرا [بنا به ادعای او]شکنجه امری ناپسند است و اسلام نیز آن را حرام کرده ‏است.

همچنین، وعده او در این باره، و اینکه شخصا موضوع را پیگیری می‌کند نیز در همان سطح سخیف بود، گویا ‏نهاد‌های امنیتی عربستان یا افراد او که به نمایندگی از او در سیاه چال‌های زندان‌ها عمل می‌کنند، می‌توانند بدون اجازه ‏ولیعهد چماقی به روی زندانیان بلند کنند! در ادامه همین دروغ پردازی‌ها بود که بن‌سلمان مدعی شد که آزادی لجین ‏الهذول ارتباطی به او ندارد بلکه تصمیم دادستانی کل بوده است و دادستانی نیز در تصمیم‌گیری‌های خود به‌طور ‏مستقل عمل می‌کند! یا اینکه ادعای او درباره اینکه بازداشت و زندانی زنان بر اساس قانون صورت‌گرفته و ممکن ‏است که شخصا با چنین چیزی موافق نباشد اما تا زمانی که قوانین کنونی کشور چنین است، باید محترم شمرده شوند تا ‏زمانی که اصلاح شوند. ‏

به سخره گرفتن مخاطبان به این شکل تقریبا این مصاحبه را به موجی از دروغ پردازی تبدیل کرد به‌گونه‌ای که به‌طور ‏میانگین در هر دقیقه ۶ دروغ گفت که این نشان‌دهنده ضعف بن‌سلمان در جااندازی یاوه هایش است زیرا با توجه ‏به واژگان به‌کار رفته و زبان بدن وی هنگام مصاحبه و همچنین واکنش‌های مصاحبه کننده آمریکایی که در ایجاد مشکل ‏برای بن‌سلمان درباره واقعیت‌های روشن که بر این گفتگو سایه انداخت هیچ مشکلی نداشت، شکست وی کاملاً ‏مشخص بود. ‏

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها