رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس طی جلساتی با مسئولان قوای دیگر، بررسی‌هایی را درباره سیاست‌ های کلی قانون‌گذاری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۸۱
لاریجانی:مجلس جلساتی درباره سیاست‌های کلی قانون‌گذاری برگزار می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز(یکشنبه) با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: از ایشان تشکر می‌کنیم که بخش مهمی از این سیاست‌ها مربوط به مجلس شورای اسلامی است و البته بخش‌هایی هم مربوط به نحوه کار با لوایحی است که دولت و قوه قضائیه ارائه می‌دهند و همچنین بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مقررات‌گذاری‌هایی است که سایر بخش‌ها انجام می‌دهند که نسبتشان با قوانین و چگونگی کار باید مدون شود.

وی ادامه داد: تصمیماتی که در شوراها می‌گیرند، باید نظام‌مند شود و مقام معظم رهبری نکات مهمی را در سیاست‌های کلی مورد نظر در این باره فرمودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای این سیاست‌ها سازوکاری را فراهم کرد، افزود: در وهله اول کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس باید روی این موضوع کار کند، همچنین باید با دولت، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان جلساتی بگذاریم که این نسبت‌ها در اجرای سیاست‌ های کلی و هم در مواردی که ایشان ارائه فرمودند، مشخص شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند «اگر امری را می‌خواهید به مجمع ارسال کنید، باید با نصاب بالا باشد»، بنابراین باید در آئین‌نامه تغییراتی به وجود آید و ما هم باید جلساتی را با بخش‌های مختلف و قوای دیگر بگذاریم و نتیجه را اعلام کنیم چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند که به صورت زمانبندی شده خدمتشان گزارش ارائه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها