۱۲۰ تیم درمانی در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین به زائران خدمات ارایه می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۱۳
۱۲۰ تیم درمانی در اربعین به زائران خدمات ارائه می‌دهند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، عیسی مالمیر، دبیر اجرایی نخستین همایش بهداشت و درمان در اربعین روز شنبه در نشست خبری که در محل سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ برگزار شد، افزود: هزار گروه جهادی در اربعین حضور دارند و تمام گروه‌های پزشکی در قالب تیم درمانی به زائران خدمات رسانی کنند.

وی اظهار داشت: در راستای ارایه خدمات بهتر در حوزه بهداشت و درمان و تعامل و هم افزایی برای مراسم اربعین با سازمان‌هایی از جمله هلال احمر دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و غیره اولین همایش بهداشت و درمان در اربعین ۱۱ مهرماه برگزار می شود.

مالمیر ادامه داد: ۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که حدود ۵مقاله بصورت سخنرانی و مابقی پوستر ارائه می شود.

وی، شناسای پتانسیل های بهداشت در اربعین، هم افزایی سازمان‌ها، ارزیابی خدمات سلامت را از اهداف اصلی برگزاری همایش بهداشت و درمان در اربعین عنوان کرد.

۵۰ درصد زائران اربعین به بیماریهای واگیر دار مبتلا می شوند

عبدالرضا پازوکی دبیر علمی همایش بهداشت و درمان در اربعین نیز در این نشست گفت: عدم برنامه ریزی و آمادگی کامل به سیستم بهداشت و درمان در اربعین باعث می شود ده ها نفر از زائر ان فوت و صدها نفر مجروح شوند در سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کردند که ۵۰ درصد از این جمعیت دچار بیماری‌های واگیردار شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در اربعین مردم بسیاری از سراسر دنیا حضور دارند و هموطنان نیز از بیماری‌های سیستم ایمنی آشنایی نداشته و دچار مشکلات پوستی و دستگاه گوارش می شوند.

پازوکی اظهار داشت: باید برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر و آگاه بودن زائران در مورد بیماریها تمهیدات و برنامهریزی‌های اساسی در مراسم روز اربعین انجام و ضر ورت توجه به این موضوع قابل توجه است.

به گفته وی، با توجه به اینکه زائران بسیاری از کشور پاکستان در اربعین حضور دارند و این کشور دارای تمام بیماری‌های عفونی است، شیوع بیماری‌های نوپدید و بازپدید برای زائران ما تهدید جدی است.

پازوکی خاطرنشان کرد: داعش نیز روش‌های بیوتروریسم را جایگزین عملیات انتحاری در روز اربعین کرده و ممکن است منابع آب کربلا و نجف را آلوده کند، به همین خاطر باید آمادگی های بهداشتی از سوی سازمان‌های مربوط برای حفظ سلامت هموطنان انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها