امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: حتماً مربی باید در شش بازی به این آقایان ۱۸ امتیاز بدهد بعد بگوید آرزوی من این است که فلان تیم قهرمان شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۲۶
قلعه‌نویی: آقایان توقع دارند ۱۸ امتیاز به آنها بدهیم و برای‌شان آرزوی قهرمانی کنیم!

به گزارش جام جم آنلاین ، امیر قلعه‌نویی در برنامه سلام صبح بخیر درباره لزوم حمایت از مربیان ایرانی گفت: اعتقاد من این است که ایران و ایرانی چه داخل و چه خارج از کشور جزو برترین‌ها هستند. این را تاریخ هم نشان داده است که ما ایرانی‌ها اگر بستر آماده و فضا داشته باشیم و بگذارند ما کار کنیم، موفق خواهیم بود. همه مسافرت خارجی می‌روند و دیده‌اند. ما چه انسان‌هایی بزرگی داریم که بسترها آماده و نگاه عدالت‌محور بوده است. در ایران بستر فراهم نشده و نگاه هم عدالت‌محور نبوده است.

وی افزود: یک بار کیومرث هاشمی به من زنگ زد و گفت به این نتیجه رسیده‌ایم شما مربی تیم ملی شوی. گفتم نه، من بعد از سه سال با استقلال قهرمان شده‌ام و دوست دارم به لیگ قهرمانان آسیا بروم. گفت شرایط این‌گونه است و بیا کمک کن. گفتم یک مربی ایرانی در شرایط عادی از این جام جهانی تا جام جهانی بعدی زمان لازم دارد تا تیم را با تفکرات خود درست کند. فدراسیون مسئول نداشت، دو گروه سیاسی آمدند و فوتبال تعلیق شد و... . تیم ما در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا 11 امتیاز گرفت و در آسیا در رنکینگ اول بود. تیم ما در تاریخ هم بیشترین گل زده را داشت و با پنالتی از آسیا حذف شد.

مربی سابق تیم ملی یادآور شد: بعد فضا را به یک مربی خارجی می‌دهند و هشت سال با قراردادهای آنچنانی به او زمان می‌دهند. خوب است و ما هم استقبال می‌کنیم، اما این چه نگاهی به مربی ایرانی است که استقلال را تیم پنجاه‌وپنجم جهان کرده است، سوم آسیا و قهرمان؟ پول مرا هم هفته پیش تسویه کرده‌اند! آن روز حق و حقوق من 500 هزار دلار بود حالا که تسویه کرده ام شده 70 هزار دلار!

قلعه‌نویی تصریح کرد: بستر را نه برای من بلکه کلاً برای هیچکس فراهم نکرده‌اند. من می‌گویم اگر علی دایی آلمان بود به بایرن مونیخ می‌رسید یا آقای فرکی و جلالی و مربیان جوانی که همین حالا داریم و گل محمدی و... بستر برای اینها آماده نبوده است. یکسری آدم‌ها 10 سال پدر مربی ایرانی را درآورده‌اند, مربی که ایثار کرده است در بدترین شرایط کار کرده است، اما او را دادگاهی هم می‌کنند.

وی ادامه داد: یک روز ما در دیدار برابر کره با گلی که وحید هاشمیان زد، مساوی کردیم. مبلغی داده بودند که من گفتم خودتان تقسیم کنید و به من فهرست بدهید. مهدوی‌کیا کاپیتان تیم گفت ما با کره دوستانه بازی کردیم دو هیچ باختیم پنج هزار دلار گرفتیم، اما برای بازی آسیایی در دقیقه 92 گل زدیم و تهران خوشحال است، اینقدر می‌دهید؟ گفتم لیست را بیاور آیا اسم امیر قلعه‌نویی هست؟ گفت نه. من پاداش سرمربی را نمی‌گیرم و شرایط فدراسیون این‌گونه است. گفتم ما رئیس فدراسیون نداریم، دو گروه به جان هم افتاده‌اند و آن یکی می‌گوید قلعه‌نویی را بردار.

سرمربی سپاهان اذعان کرد: اگر نگاه‌ها نسبت به داشته‌های خودمان عادلانه و اخلاق‌محور باشد، باید از ایرانی‌ها حمایت شود، ولی باید ارتباط باشد. خود من از روزی که مربیگری‌ام را شروع کردم، سعی کردم مربی خارجی در کنارم باشد. آن طرف آب کلاس می‌رفتم و دو ماه در کنار لورکوزن بودم و...، اما نگاه نسبت به مربی ایرانی خوب نیست.

قلعه‌نویی درباره شعار هواداران پرسپولیس که به شوخی با او تبدیل شده است، گفت: اگر یک مربی بیاید و بخواهد فوتبال جلوی دوستان بازی کند، این‌گونه رفتار می‌کنند. ما گل اول را زدیم و فوتبال خیلی خوبی داشتیم، درگیری و کارهای تاکتیکی بوده و بازی سرعت خوبی داشته است. ما گل اول را زدیم و دنبال گل دوم بودیم و حتی می‌توانستیم گل سوم را بزنیم، آنها هم چنین شرایطی را داشته‌اند. چرا باید به یک مربی توهین شود؟ حتماً مربی باید در شش بازی به این آقایان 18 امتیاز بدهد، بعد بگوید آرزوی من این است که فلان تیم قهرمان شود؟ یک مربی حق دارد وقتی یک جا مسئولیت دارد برای تیم دیگر آرزوی قهرمانی کند؟! این کجای فوتبال ماست؟! در بازی ذوب‌آهن - استقلال من مربی بودم و دو بار قهرمانی را از استقلال گرفته‌ام. این شرف فوتبال است.

وی تصریح کرد: ما باید دنبال قشنگی‌های فوتبال باشیم و از آن لذت ببریم. خوشحالم در هر تیمی رفته‌ام هم تیم فوتبال بازی کرده هم گل زده داشته است. هم آقای گلی داشته و هم بالاخره در جدول مطرح بوده است. شاید آقایان نمی‌توانند این را تحمل کنند و دوست دارند مربی برای‌شان آرزوی قهرمانی کند!

قلعه‌نویی در پایان گفت: من از بازیکنانی اسم می‌برم که شاگرد من بوده‌اند. سیدجلال و کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور، سروش رفیعی، احمد نوراللهی با من از سنین پایین کار کرده‌اند و من با محمد ناظمی مقاومت تهران را بردم و جا دارد از آقای گودرزی، مدیرعامل مقاومت تشکر کنم که چقدر فوتبالیست به جامعه ما می‌دهد. بهتر است دنبال این حرف‌ها نرویم. من همه دوره‌های مربی‌گری‌ام را گذرانده‌ام. امیرحسین پیروانی مدرس و مربی است و برای او هزینه شده و حالا چرا نباید در تیمی باشد؟ من واقعیت را می‌گویم. امیدوارم نگاه‌ها نسبت به همه تیم‌ها عدالت‌محور باشد و از قشنگی‌های فوتبال لذت ببریم. به قول استاد پروین بیشترین برد و باخت‌ها نهایت یک هفته دوام دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها