هواپیما، به دلایل مختلفی از جمله راحتی، امنیت، سرعت در رسیدن به مقصد و سرویس دهی و خدمات‌رسانی عموماً مجهز و عالی، سال‌هاست که در میان وسایل حمل و نقل عمومی، رتبه‌ی اول را دارد و اولویت هر مسافری برای جابه‌جا شدن در سراسر دنیا است.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۲۳
آمارو ارقام راجع به خرید اینترنتی بلیط هواپیما چه می گوید؟

جالب است بدانید در سال 2018، نزدیک به 4.4 میلیارد مسافر، توسط شرکت‌های هواپیمایی جهان، حمل و نقل شدند.

در این مقاله بررسی می‌کنیم چند درصد از این افراد بلیط خود را اینترنتی تهیه کرده‌اند؟ مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما چیست؟ پیش‌بینی پژوهشگران برای آینده‌ی خریدهای اینترنتی بلیط چگونه است؟ برای دانستن تمام این اطلاعات با کی سفر همراه باشید.

آمار و ارقام چه می‌گویند؟

جالب است بدانید که تا پایان سال 2016، بیش از نیمی از کل رزرو سفر، هنوز بصورت آفلاین از طریق تلفن و توسط آژانس‌های مسافربری انجام می‌شد. اما پس از آن یعنی در سال‌های 2017 و 2018 آمار فروش بلیط به صورت اینترنتی به 50 درصد رسید، همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 صنعت گردشگری، نسبت به سایر صنایع جهان، بیشترین درصد پرداخت آنلاین را داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی دیگری هم گفته می‌شود، مسافران در تمام جهان، در طول 5 سال آینده، حدود 278 میلیارد دلار به ازای سفر، به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند، این رقم تأییدی است، مبنی بر اینکه سفر، یکی از پرسودترین صنایع جهان برای تجارت دیجیتال است.

آمریکای شمالی در سال 2018، لقب بزرگ‌ترین بازار مسافرتی آنلاین جهان را از آن خود کرده‌است. این آمار درصد آمریکایی‌هایی که در 12 ماه سال 2018 بلیط هواپیما را بصورت آنلاین خریداری کرده‌اند، بر اساس سن نشان می‌دهد. در آن سال، 21.98% از افراد 18 تا 29 سال، 31.59% از اشخاص 30 تا 49 سال و 27.9% از کسانی که 50 تا 64 ساله بودند بلیط هواپیمای خود را به صورت آنلاین خریده‌اند.

یک مطالعه انجام شده در هنگ کنگ نیز نشان می‌دهد که از هر چهار مسافر سه نفر، یعنی 75٪ از آن‌ها از ترکیبی از سیستم‌های آنلاین و آفلاین استفاده می‌کردند.

صنعت گردشگری که تا چندی پیش با موفقیت به آژانس‌ها و مراکز فروشی که در شهرها قرار داشتند تکیه کرده بود، امروزه به یک تجارت تحت سلطه اینترنت تبدیل شده‌است. براساس بررسی اخیر GfK، حتی کسانی که در نهایت بلیط خود را به صورت آفلاین خریداری کرده‌اند، ابتدا تقریباً سه ساعت و نیم برای تحقیق آنلاین وقت گذاشته‌اند. گفته می‌شود به صورت میانگین یک خریدار آنلاین بلیط هواپیما، از 22 وب‌سایت سفر بازدید می‌کند.

چرا این افراد خرید اینترنتی را انتخاب می‌کنند؟

از مهم‌ترین عواملی که مردم دنیا به خریدهای اینترنتی روی می‌آورند، راحتی، سرعت و گستردگی اطلاعات در آن است؛ در دنیای پرسرعت امروز این سه عامل نقش مهمی در میزان موفقیت فرد در هر کاری دارند، هر چه سریع‌تر باشید بلیط بهتر و ارزان‌تری گیرتان می‌آید، هر چه دقیق‌تر و مطلع‌تر باشید مکان بهتری را انتخاب می‌کنید و هر چه راحت‌تر باشید بیش‌تر به شما خوش می‌گذرد.

بیشتر سفرهای ما برای رفع خستگی و به منظور تفریح است، حال اگر قبل از سفر مجبور باشید در ترافیک خسته کننده‌ی شهر از این آژانس به آژانسی دیگر برای پیدا کردن قیمت مناسب برای پرواز، تور و یا هتل بگردید، زمان زیادی را که لازم است برای آماده کردن اسباب سفر بگذارید از دست می‌دهید و خستگی و کلافگی نیز ممکن است سفر شما را ناخوشایند کند. در صورتی که می‌توانید با خیال راحت در خانه و از دریچه‌ی اینترنت، خریدتان را انجام دهید، از بین سایت‌های زیادی که خدمات گردشگری را ارائه می‌دهند، گزینه‌های بهتر را کنار بگذارید، امکانات و شرایط آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. حالا با خیال راحت به سراغ بستن چمدانتان بروید، شما یک بخش مهم از سفر را به راحتی پشت سر گذاشتید.

آسان‌ترین خرید با تلفن همراه

در دنیای امروز به واسطه‌ی دستگاه‌هایی مثل موبایل و تبلت، اینترنت، همه جا و در هر لحظه در دسترس ماست، دیگر برای خریدهای اینترنتی، به کامپیوتر یا لپتاپ‌های گران قیمت نیازی نیست، یک گوشی کوچک و ارزان که به اینترنت متصل شود، همه‌ی کارهایتان را راه می‌اندازد. اپلیکیشن‌های زیادی هم علاوه بر وب‌سایت‌ها برای گوشی‌های تلفن همراه با هر سیستم عاملی که بخواهید طراحی شده‌اند. براساس داده‌های Euromonitor International، انتظار می‌رود حدود 5 درصد از فروش و رزرو سفر در طی پنج سال آینده، از طریق دستگاه‌های موبایل انجام شود.

رزرواسیون از طریق تلفن همراه و برنامه‌های سفر، نقش مهمی در ادامه‌ی توسعه‌ی بازار جهانی گردشگری دارد. بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه، رهبران پذیرش رزرو با تلفن همراه بودند، کاربران این کشورها گزارش دادند که بسیار راحت و فقط با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه، تحقیق، رزرو و برنامه‌ریزی کامل سفرهای خود را انجام می‌دهند.

راحت‌ترین راه برای باخبر شدن از بلیط هواپیما لحظه اخری، تخفیف‌ها و جشنواره‌ها، چک کردن آن‌ها از طریق گوشی تلفن همراهتان است، هر کجایی که باشید، در یک مهمانی، یک جلسه مهم کاری، مراسم عروسی و یا پیک‌نیک با خانواده، در کمتر از یک دقیقه و به وسیله‌ی گوشی موبایل می‌توانید سایت مورد نظرتان را چک کنید تا بهترین قیمت‌ها برای پرواز را از دست ندهید.

خرید حضوری و اینترنتی در کنار هم

با این که بازار گردشگری آنلاین در سراسر دنیا رو به گسترش است و پیش‌بینی می‌شود پویایی مثبت خود را حفظ کند. امّا برخی از شرایط و خدمات سفر، فقط در آژانس‌ها و دفاتر فروش ذکر می‌شوند و در هیچ وب‌سایتی قرار نمی‌گیرند، بنابراین اگر یک سفر گران‌قیمت کوتاه یا مسافرت بین المللی پیچیده‌تر از یک سفر رفت و برگشتی تفریحی دارید، در کنار تحقیق و بررسی اینترنتی، قبل از خرید بلیط، حتماً به صورت حضوری با یک شرکت یا آژانس خوب هم مشورت کنید.

از طرف دیگر، بسیاری از شرکت‌های گردشگری یک سری از امکانات و جشنواره‌ها را فقط برای خریداران اینترنتی ارائه می‌دهند که تنها در وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های مجازی آن‌ها وجود دارد و دسترسی به آن‌ها هم آسان‌تر است، پس چک کردن آن‌ها را به هیچ وجه فراموش نکنید.

وب‌سایت کی سفر امکان خرید اینترنتی آسان پرواز مشهد قشم، مشهد تهران و... را برای مسافران فراهم کرده‌است، مجله‌ی گردشگری، شامل مطالب بسیاری راجع به مقاصد مهم تفریحی دنیا، بهترین پروازها و راهکارهایی برای داشتن یک سفر فوق العاده، به شما برای انتخاب بهترین گزینه کمک می‌کند. به راحتی می توانید پس از بررسی اطلاعات پرواز فرودگاه های کشور اقدام به خرید اینترنتی بلیط در سایت کی سفر نمایید. علاوه بر آن اگر در هر کدام از مراحل خرید و استفاده از امکانات تور یا پرواز سوالی داشتید، پشتیبانی کی سفر آماده پاسخگویی به شماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها