شهر استانبول برای علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی، عاشقان غذاهای رنگارنگ و ماجراجویان می‌تواند یک مقصد رؤیایی باشد.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۲۱

راهنمای سفر به استانبول + هزینه ها

این شهر بزرگ در تقاطع بین جهان شرق و غرب قرار دارد و تأثیر موقعیت جغرافیایی آن را می‌توان در هرجایی حس کرد.

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای سفر به این شهر توصیه می کنیم صفحه تور لحظه آخری استانبول و قیمت تور استانبول را در کی سفر بررسی کنید.

برای مشاهده قیمت تور سایر شهرهای ترکیه به صفحه تور ترکیه در کی سفر مراجعه کنید. در این راهنما گردشگری با کی سفر همراه باشید تا مهم ترین نکات سفر به استانبول را بررسی کنیم.

 

از کاخ باشکوه Topkapi که متعلق به سلطان عثمانی است گرفته تا گنبدها و برج‌های دیدنی Hagia Sophia و خرابه‌های یونان، روم، بیزانس و شهرهای عثمانی، آثار مربوط به گذشته در همه جای استانبول قابل‌مشاهده است و این بسیار شگفت‌انگیز است.علاوه بر گشت‌وگذار و تماشای شهر، استانبول چیزهای خیلی بیشتری برای دوست داشته شدن دارد. از رنگ و انرژی بازار بزرگ گرفته تا پارچه‌های نفیس در بوتیک‌های شیکی مانند Haremlique، استانبول شهری بسیار عالی برای خرید کردن است.

 

طعم و عطر کباب‌ترکی سنتی در رستوران‌هایی مانند Asitane و همچنین امکان تفریحات شبانه در Galata نشان می‌دهد که استانبول تفریحات و سرگرمی‌های زیادی در خود دارد.

پنج دلیل مهم برای سفر به استانبول

۱. خود را در فرهنگ ترکی غوطه‌ور کنید

با قدم زدن در بزرگ‌ترین شهر ترکیه می‌توانید شاهد مناظر دیدنی باشید، به یک حمام ترکی بروید و یا به تماشای فرش‌ها یا جواهرات در بازار بزرگ بروید.

۲. زندگی شبانه در سطح کلاس جهانی

زندگی شبانه استانبول مانند هیچ جای دیگری نیست. اجرای موسیقی زنده در مکان‌های افسانه‌ای مانند Dogstarz در Beyoglu بخشی از این زندگی شبانه را تشکیل می‌دهند.

۳. شاهد عینی آثار معماری و هنری باورنکردنی باشید

مکان‌های مقدس مانند مسجد آبی یا Hagia Sophia و همچنین کاخ‌های خیره‌کننده مانند Topkapi و Dolmabahçe در سراسر شهر دیده می‌شوند، بااین‌حال‌ مناظر اطراف Golden Horn جذاب و نفس‌گیر هستند.

۴. زمان خود را میان شهر و ساحل تقسیم کنید

در استانبول، شما هرگز از ساحل دور نیستید. سواحلی مانند Burc و Babylon Beach به‌راحتی توسط حمل‌ونقل عمومی قابل‌دسترسی هستند و به شما اجازه شنا کردن و دیدن مناظر در طول یک روز را می‌دهند.

۵. طعم غذاهای لذیذ ترکی را امتحان کنید

استشمام عطر غذا در خیابان‌های استانبول مقاومت‌ هر رهگذری را سلب می‌کند. خوشمزه‌ترین کباب‌ها را می‌توانید در رستوران‌هایی مانند Antiochia و Ciya Kebap امتحان کنید و طعم نان سیمیت را در Galata Simitcisi و شیرینی قندی را در Ferikoy Organik Pazari بچشید.

مکان‌های دیدنی استانبول

1. بازدید از Ayasofya؛ مروارید قسطنطنیه

حاجی صوفیه (Hagia Sophia) که در ابتدا یک کلیسای ارتدکس بود و پس‌ازآن به یک مسجد و در حال حاضر به یک موزه تبدیل‌شده است، از تاریخ جنجالی و پرهیجان استانبول می‌گوید. فضای داخلی آن با سنگ مرمر ساخته‌شده و به نظر می‌رسد که گنبد عظیم آن بر روی نور طبیعی شناور است. بلوک‌های موزاییکی مسیحی در کنار نقش و نگاره‌های اسلامی و نقاشی‌های وایکینگ، تاریخ موزه را به نمایش می‌گذارند. همان‌طور که پیاده راه می‌روید شش مناره از مسجد آبی همسایه را می‌بینید که به خاطر موزاییک‌های رنگارنگ و خاص خود مورداحترام است.

۲. دیدار از تالارهای باارزش Topkapi Sarayi

خانه مجلل و حرم سلاطین عثمانی به نام Topkapi که شهر کوچکی را درون خود تشکیل داده با آپارتمان‌های بی‌شمار و سالن‌های اجتماعات، ازنظر زیبایی فقط با باغ‌های قصر برابری دارد. بازدید از مجموعه‌های خزانه امپراتوری با جواهرات زیبا و دیدنی را از دست ندهید.

۳. Kapaliçarşi؛ مرکز خرید اصلی

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان است که پر از شگفتی است. این بازار با دارا بودن چهار هزار غرفه عرضه فرش، کارهای هنری و دیگر دستاوردهای ترک بسیار شلوغ بوده و تعجبی ندارد که چرا هرروزه صدها هزار نفر به اینجا می‌آیند. چانه زدن در این بازار امری طبیعی است و به توریست‌ها این فرصت را می‌دهد تا در یک معامله بی‌نظیر با افراد محلی ارتباط برقرار کنند. بازار مصر برای درست کردن آب‌نبات‌ها و ادویه‌جات یک روش جایگزین و جذاب ارائه می‌دهد.

۴. Yerebatan Sarayi؛ عظمتی در زیرزمین

شهر استانبول در بالای صدها مخزن باستانی قرارگرفته که قبلاً برای ذخیره آب به کار می‌رفتند و این شاهکار قرن ششم یکی از باورنکردنی‌ترین جاذبه‌های این شهر است. مجموعه آب‌انبار یرباتان به‌دوراز روزهای داغ استانبول، یک پیاده‌روی مطبوع و دل‌نشین در امتداد ستون‌ها و پیاده‌روهای چوبی برای گردشگران فراهم می‌کند.

۵. Taksim Meydani؛ قلب ترکیه

میدان تقسیم مرکز استانبول معاصر است که به‌ظاهر، دنیایی دور از مناره‌ها و بناهای باستانی قدیمی است. خیابان Istiklal هرروزه میلیون‌ها توریست و افراد محلی را به این مرکز اجتماعی می‌رساند، جایی که اجراهای خیابانی، مراکز خرید و کلوب‌های شبانه در آن فراوان است. دنیای کوچک استانبول ازاینجا زنده می‌شود؛ جایی که شرق با غرب پیوند می‌خورد.

بهترین زمان سفر به استانبول

کمترین قیمت هتل‌ها در استانبول مربوط به ماه نوامبر است که هزینه تخمینی بابت هر شب اقامت در هتل سه ستاره معادل ۸۴ دلار است. اگر می‌خواهید از جمعیت زیاد و گرمای هوا دوری‌کنید، سعی کنید در ماه‌هایی غیر از تابستان (ژوئیه و آگوست) به استانبول سفر کنید چراکه این ماه‌ها، شلوغ‌ترین زمان سال بوده و جمعیت زیادی از توریست‌ها به این شهر سفر می‌کنند. برای لذت بردن از آب‌وهوای مناسب و دسترسی آسان به تمام جاذبه‌های توریستی، سفر خود را برای ماه‌های آوریل و می یا فصل پاییز برنامه‌ریزی کنید.

بهترین محل‌های اقامت در استانبول

بسیاری از بهترین هتل‌ها در محله Sultanahmet (شهر قدیمی) یافت می‌شوند که در این میان گزینه‌های مشهوری همچون Ottoman Hotel Imperial و هتل Empress Zoe یافت می‌شوند. اگر می‌خواهید در نزدیکی پاتوق‌های شبانه شهر باشید، هتل‌های Galata مانند Pera Palace یا Grand Hyatt را امتحان کنید. برخی از راحت‌ترین هتل‌ها نیز در Bosphorus یافت می‌شوند.

محله‌های محبوب در استانبول

Sultanahmet: قدمت این محله که قلب شهر قدیمی (Old City) است، به سه هزار سال پیش بازمی‌گردد و مکانی جادویی است. در اینجا می‌توانید Hagia Sophia، مسجد آبی (Blue Mosque)، کاخ Topkapi و بقایای Roman hippodrome را ببینید و همچنین در بسیاری از حمام‌های ترک منطقه مانند Cemberlitas Hamami استراحت کنید.

Galata: مرکز زندگی شبانه استانبول، پر از جوانی و انرژی است. می‌توانید سری به میدان تقسیم که نقطه کانونی این شهر است بزنید؛ جایی که بارهایی مانند Indigo نیز مناظری عالی از شهر به نمایش می‌گذارند.

Bosphorus: این منطقه پراکنده، قلب سنت‌شکن استانبول و مرکز خرید اصلی این شهر است. اگر به دنبال بوتیک‌های لباس هستید، پیاده‌روی در خیابان Akaretler ضروری است، جایی که فروشگاه Haremlique منسوجات عالی مدرن می‌فروشد و جواهرفروش معروف یعنی Sevan Bıçakçı قطعاتی زیبا و عجیب به نمایش گذاشته است.

از میان هتل‌هایی که بیشترین میزان رزرو را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Pera Palace Hotel، Radisson Blu Hotel، Chatto Residence، 10Karakoy Istanbul، Hilton Istanbul Bosphorus، Titanic Port Bakirkoy

 

وسایل عبور و مرور در استانبول

حمل‌ونقل عمومی:

اولین کاری که باید در استانبول انجام شود خرید یک Istanbulkart است که برای استفاده از مترو، اتوبوس و تراموا کاربرد دارد. این کارت‌ها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای همه انواع حمل‌ونقل می‌گردند. بسته به مسافت سفر، هزینه‌ها متفاوت بوده و هر چه سفرهای بیشتری طی یک دوره ۲۴ ساعته انجام دهید، برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. مترو و اتوبوس در شب تعطیل می‌شوند بنابراین اگر به یک وسیله نقلیه نیاز دارید، "dolums" را امتحان کنید که یک سیستم مینی ون است که در تمام شب فعال بوده و بین ۲ تا ۸ لیر هزینه دارد.

تاکسی:

نرخ تاکسی رسمی در استانبول عبارت است از ۳٫۲ لیر به ازای هر بار استفاده از تاکسی‌متر و پس‌ازآن به ازای طی هر مایل ۳ لیر هزینه خواهد داشت. شرکت اوبر (Uber) در حال حاضر ۴ لیر به ازای استفاده از تاکسی‌متر و پس‌ازآن ۳٫۵ لیر به ازای هر مایل محاسبه و دریافت می‌کند.

اتومبیل:

اگر می‌خواهید به سواحل ترکیه سفر کنید یا از مرز به یونان بروید، اجاره اتومبیل گزینه خوبی است. شرکت‌های اجاره اتومبیل محلی شامل Europcar و Assist Car Rental هستند. از جاده‌های دارای عوارض (مانند پل‌های Bosphorus) مطلع باشید و سعی کنید در طول ساعات شلوغی از عبور و مرور در شهر اجتناب کنید و از قوانین راهنمایی و رانندگی آگاهی داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در استانبول

معروف‌ترین مراکز خرید استانبول

هیجان‌انگیزترین مکان برای خرید در استانبول، قطعاً بازار بزرگ (Grand Bazaar) است که در آن بیش از چهار هزار غرفه و فروشگاه از فرش و قالیچه و جواهرات گرفته تا ادویه‌جات و ترشی جات و کالاهای چرمی می‌فروشند. İstiklal Caddesi یا خیابان استقلال دارای یک منطقه پیاده‌روی محبوب در Beyoglu است که دارای بوتیک‌ها، گالری‌ها، کافه‌ها و امکانات زیاد دیگری است. همچنین می‌توانید سری به Akmerkez بزنید؛ این مرکز خرید بزرگ در Besiktas میزبان طیف وسیعی از فروشگاه‌ها شامل برندهای Armani Jeans، Accessorize و برند لوازم‌آرایشی Sephora هست.

خواروبارفروشی و سایر ضروریات

مسافران می‌توانند با خرید از سوپرمارکت‌هایی مانند MM Migros و Makro، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، درعین‌حال فروشگاه‌های خواربارفروشی کوچک تقریباً در هر خیابانی وجود دارند. خرید هر گالن شیر ۱۰ لیر و هر پوند سیب حدود ۱٫۷ لیر هزینه دارد.

از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول می‌توان به رستوران ایتالیایی Serafina Akmerkez و رستوران ترکیه‌ای Toi Istanbul Restaurant اشاره نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها