سازمان راهداری از زائران اربعین درخواست کرد تا مراقب هزینه‌های بالای حمل و نقل در عراق باشند.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۲۱
زائران مراقب هزینه‌ های حمل و نقل در عراق باشند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، توصیه‌های مرتبط با زائران اربعین را منتشر کرد.

در این توصیه نامه هفت‌گانه، زمان پیک سفرهای اربعین ۲۴ تا ۲۹ مهرماه اعلام شده و از زائران خواسته شده است تا سفرهای خود را برای آنکه مشکلی پیش نیاید، در زمان مناسب برنامه ریزی کنند.

همچنین در این توصیه نامه با تأکید بر هزینه های بالای حمل و نقل در کشور عراق، از زائران اربعین خواسته شده تا پیش بینی های لازم در این خصوص را داشته باشند.

بنا بر توصیه سازمان راهداری، اینکه زائران مرزی را صرفا به خاطر کوتاهتر بودن مسیر انتخاب کنند، نمی تواند الزاما بهترین انتخاب باشد؛ چراکه ممکن است به دلیل تراکم جمعیت در مرزی که مسیر کوتاهتری تا عتبات عالیات دارد، زمان بیشتری برای تردد از مرز از زائران سپری شود.

از دیگر توصیه های سازمان راهداری به زائران اربعین این است که مسافران برای دسترسی راحت تر به ناوگان اتوبوسی، از همان مرزی که از کشور خارج شده اند، از همان مرز هم وارد شوند.

بر اساس توصیه نامه سازمان راهداری، آن دسته از زائرانی که در ایام اربعین قصد تردد به عراق با خودروی شخصی را دارند، مطلع باشند که کاپوتاژ خودروها صرفا در دو مرز شلمچه و چزابه انجام می شود.

مسافران و زائران اربعین می توانند برای دریافت اطلاعات ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای ۴ گانه ایران و عراق در ایام دهه پایانی صفر، از طریق تماس با تلفن ۱۴۱ از وضعیت راه ها آگاه شوند.

از دیگر توصیه های مهم سازمان راهداری به زائران اربعین، نحوه ساماندهی بازگشت آن دسته از زایرانی است که در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه، از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند.

بر این اساس، زایرانی که خودروی شخصی ندارند و قصد بازگشت با اتوبوس به شهرهای محل اقامت خود را دارند، در روزهای مذکور اگر از مرز مهران وارد کشور شوند، صرفا به یکی از سه شهر اندیمشک، همدان و کرمانشاه منتقل شده و از پایانه های در نظر گرفته شده در این سه شهر، به شهرهای محل اقامت خود منتقل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها