رئیس پلیس راهور ناجا تمهیدات این پلیس برای ایام اربعین را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۰۲
تمهیدات پلیس راهور برای اربعین

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار سید کمال هادیانفر پیش از ظهر امروز در حاشیه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای اربعین حسینی اظهار داشت: طرح ترافیکی اربعین از ۱۷ مهرماه آغاز و تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: البته این را یادآور شوم که ساعت تردد به مرز خسروی هنوز معلوم نیست. فعلا مرز خسروی تا ۱۴ بعد از ظهر باز است و اگر افرادی بخواهند از این مرز عبور کنند و بعد از این ساعت به مرز برسند باید تا ۷ صبح فردا معطل شوند. اگر مرز خسروی ۲۴ ساعته شود، قطعاً تمهیدات بیشتری برای این مرز در نظر بگیرید.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: البته ما مشکلی با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی نداریم چرا که از هجم بار ترافیکی و ترددی مرز مهران کاسته و به مرز خسروی اضافه می شود.

سردار هادیان‌فر ادامه داد: در سال گذشته در مسیرهای منتهی به مرزها تصادفات و حوادثی داشتیم که امیدواریم با طرح های امسال شاهد کاهش چشمگیر این تصادفات باشیم.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون نفر از مرزهای شرقی تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۲۲۶ نفر از نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی برای طرح اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: ۱۹۳ خودرو و موتورسیکلت برای این طرح در نظر گرفته شده و همچنین ۱۱ هزار و ۴۴۰ نفر نیروی پیاده آماده خدمت رسانی در این ایام هستند.

سردار هادیانفر اظهار داشت: ۱۲ هزار اتوبوس برای جابجایی زائران در نظر گرفته شده که ۸ هزار اتوبوس از این تعداد بین شهری هستند که البته هزار اتوبوس دیگر هم به عنوان پشتیبان برای اینها در نظر گرفته ایم که سه هزار اتوبوس از شهرداری کمک گرفته شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اتوبوس ها باید برای اربعین معاینه فنی مجدد داشته باشند.

وی گفت: براساس اعلام پلیس امنیت عمومی روزی ۶۰ هزار گذرنامه چاپ می شود و قطعا هر چه به اربعین نزدیک شویم، این تعداد افزایش می یابد.

تنها ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای کاپوتاژ در نظر گرفته شده

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام ستاد اربعین و تصمیمات گرفته شده تنها ۴۰۰ دستگاه خودرو برای کاپوتاژ شدن در نظر گرفته شده است و این تعداد اتوبوس هم برای افراد کم توان، جانبازان و معلولان است و این گونه نیست که یک خانواده و گروه بخواهند یک اتوبوس را کرایه کنند و کامل در اختیارشان باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: مجدد یادآور می شوم که کاپوتاژ فقط از مرز خسروی است. براساس آخرین اعلام احتمال داده می شود که کاپوتاژ از مرز چزابه نیز انجام شود اما تا الان تصمیم بر این است که کاپوتاژ فقط از مرز خسروی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها